Performancing Metrics

۲ برگ برنده جدید برای فروش نفت /افزایش صدور نفت به ۱۰ میلیون بشکه | اتاق خبر
کد خبر: 107643
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1394 - 12:07
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با تشریح برنامه ویژه افزایش توان صادرات نفت کشور به ۱۰ میلیون بشکه در قالب یک برنامه کوتاه مدت، دو برگ برنده جدید ایران در بازار جهانی...
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با تشریح برنامه ویژه افزایش توان صادرات نفت کشور به ۱۰ میلیون بشکه در قالب یک برنامه کوتاه مدت، دو برگ برنده جدید ایران در بازار جهانی نفت را تشریح کرد.
سید پیروز موسوی در گفتگو با مهر با اشاره به بهره برداری از چهار مخزن جدید ذخیره سازی نفت خام در پایانه نفتی خارگ توسط بیژن زنگنه وزیر نفت، گفت: با بهره برداری از این مخازن جدی ظرفیت ذخیره سازی نفت خام ایران در پایانه خارگ به ۲۸ میلیون بشکه افزایش یافته است. مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعلام اینکه برای نخستین بار در مراحل مختلف ساخت و راه اندازی این مخازن جدید نفتی رکوردهای جدید در کوتاه کردن زمان ساخت و استفاده از توان سازندگان داخلی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: یکی از سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران افزایش ظرفیت ذخیره سازی به عنوان یک راهبرد اصلی حضور پایدار در بازار جهانی طلای سیاه است. این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام منجر به ارتقای توان و قدرت چانه زنی ایران به منظور فروش نفت در بازار جهانی خواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر این افزایش ظرفیت ذخیره سازی قدرت رقابت ایران با سایر فروشندگان نفت در بازار جهانی را افزایش می دهد. موسوی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مزیت‌های ساخت و راه اندازی چهار مخزن جدید ذخیره سازی نفت خام در کنار افزایش توان عملیاتی صدور نفت، ارتقای کیفیت این کالای استراتژیک صادراتی کشور است، بیان کرد: با ورود مخازن جدید میزان ماندگاری نفت خام ایران در مخازن به بیش از ۲۴ ساعت افزایش می یابد. مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با یادآوری اینکه افزایش ماندگاری نفت در مخازن کیفیت نفت صادراتی کشور را بیش از گذشته بهبود می دهد، تبیین کرد: از سوی دیگر با ورود این مخازن جدید توان عملیاتی صادرات نفت خام ایران در پایانه خارگ حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است. این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات انجام گرفته به منظور افزایش پایداری عملیات صادرات و تحویل نفت به کشتی های نفتکش در پایانه های خلیج فارس با استفاده از فرصت تحریم‌های غیر قانونی، تاکید کرد: برای نخستین بار فروردین ماه سال جاری با پهلوگیری هشت فروند کشتی نفتکش، رکورد صدور هفت میلیون بشکه در یک روز به ثبت رسید. وی همچنین از تدوین و اجرای یک برنامه کوتاه مدت و دو ساله به منظور افزایش توان عملیاتی صادرات نفت ایران در پایانه های خلیج فارس خبر داد و افزود: با اجرای این برنامه و تنها با حدود ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توان عملیاتی صادرات نفت ایران به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش می یابد. موسوی با بیان اینکه با اجرای این برنامه امکان پهلودهی و بارگیری برای ۱۰ فروند نفتکش غول پیکر در پایانه خارگ فراهم می شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات دریایی به منظور صادرات نفت خام ایران در پایانه‌های نفتی خلیج فارس به ویژه پایانه خارگ از پایداری قابل توجه ای برخوردار است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید