Performancing Metrics

کشف بیش از ۲۲ تن انواع مواد مخدر در ۱۵ روز | اتاق خبر
کد خبر: 108376
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1394 - 07:16
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۲۲ تن و ‏۳۵۳‏ کیلوگرم انواع مواد مخدر، روان‌گردان و پیش‌ساز در کشور در نیمه دوم اردیبهشت ماه
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۲۲ تن و ‏۳۵۳‏ کیلوگرم انواع مواد مخدر، روان‌گردان و پیش‌ساز در کشور در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال‌جاری خبر داد.
اتاق نیوز - اسدالله هادی‌نژاد، گفت: کل کشفیات مواد مخدر در نیمه دوم اردیبهشت ۲۲ هزار و ۳۵۳ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ‏۱۷ هزار و ۸۷۹ کیلوگرم بوده است که ۶۷ درصد از مواد مکشوفه را شامل می‌شود. وی افزود: در این مدت نیز ۳ هزار و ۹۶۰ کیلوگرم حشیش، ‏۸۵۵ کیلوگرم هروئین، ‏۱۰۶۰ کیلوگرم پیش‌ساز، ‏‏۱۸۱ کیلوگرم مرفین و ۸۵ کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است. معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۳۸۲ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ۵۸.۵ کیلوگرم می‌باشد. هادی نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین کشفیات مواد مخدر با ۴ هزار و ۷۱۰ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که ‏‏۲۱ درصد کل کشفیات را شامل می‌شود، پس از آن نیز، سیستان و بلوچستان با ۴ هزار و ۳۳۹ کیلوگرم، هرمزگان با ۲ هزار و ۵۳۳ کیلوگرم، یزد با ۲ هزار و ۱۶۶ کیلوگرم و اصفهان با ۲ هزار و ۱۹ کیلوگرم در رتبه بعدی قرار دارند.‏ به گفته وی در این مدت، ۳۲۶۵ متهم دستگیر شده‌اند که ۳۱۰۲ نفر از آنان مرد و مابقی زن هستند، همچنین در این مدت ۳۳۸ دستگاه خودرو، ۲۶ دستگاه موتور سیکلت توقیف شد. هادی‌نژاد بیان داشت: طی این مدت و در راستای اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در ۲۰ استان کشور مجموعاً ۵ هزار و ۱۲۲ متهم دستگیر شدند که از مجموع متهمان مذکور ۱۶۸ نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده، ۱۴۳۲ نفر خرده فروش و ۳۵۲۲ نفر معتاد متجاهر بودند. در واقع ۶۹ درصد دستگیر شدگان در پاکسازی مناطق معتادان بوده‌اند.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید