Performancing Metrics

حسینی به مهر اعلام کرد:5 محور رهنمودهای مقام معظم رهبری به بخش خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 1084
تاریخ انتشار: 22 تیر 1390 - 09:19

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان پنج محور رهنمودهای امروز مقام معظم رهبری به بخش خصوصی، گفت: ایشان از تعابیر صورت گرفته درباره جهاداقتصادی رضایت چندانی نداشتند.

اتاق نیوز ـ سیدحمید حسینی در گفتگو با مهر در خصوص دیدار امروز سه شنبه اعضای هیئت رئیسه اتاقهای بازرگانی ایران و تهران با مقام معظم رهبری، از ماموریتهای جدید اتاقها خبر داد و گفت: ایشان در فرمایشات و رهنمودهای خود 5 محور اصلی را برای آینده اتاقهای بازرگانی ترسیم کردند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: اولین محور مدنظر و مورد تاکید حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب موضوع نظم بخشی و ساماندهی بخش خصوصی بوده است که در این رابطه اتاقهای بازرگانی باید برنامه ریزی داشته باشند و محورهای کار را تبیین کنند.

حسینی ادامه داد: همچنین در این راستا اتاقهای بازرگانی باید برنامه ریزی داشته باشند که چگونه خواهند توانست موضوع نظم بخشی و ساماندهی بخش خصوصی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: محور دیگر مورد تاکید مقام معظم رهبری ارائه گزارشات منظم از وضعیت اقتصادی کشور و موضوعات مورد علاقه اتاقها بوده است که ایشان تاکید داشتند این موضوع با نگاه جدی تری مورد توجه قرار گیرد، البته تاکنون نیز اتاقها گزارشاتی را در این زمینه ها ارائه می کردند اما حال لازم است تا در این ارتباط اقدامات بهتری نیز صورت گیرد.

این عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: همچنین تشکیل اتاق فکر برای مقابله با تحریمها نیز از فرمایشات ایشان بوده است که اتاقهای بازرگانی باید در این رابطه هم اقدامات موثری را انجام دهند.

به گفته حسینی، محور دیگر سخنان مقام معظم رهبری به موضوع جهاد اقتصادی مربوط بوده است که ایشان از تعابیر صورت گرفته در مورد جهاد اقتصادی خیلی رضایت نداشتند و تاکید کردند که می توان در این رابطه کارها و اقدامات بهتری نیز انجام داد.

وی افزود: اتاقهای بازرگانی همچنین باید با امید آفرینی در بخش خصوصی، جسارت و تلاش را در این بخش برای انجام کارهای بزرگ تزریق کنند، بنابراین لازم شده است تا در این خصوص نیز اقدامات موثری صورت پذیرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: موضوع مربوط به اعلام آمادگی اتاقهای بازرگانی برای ساماندهی بخش خصوصی؛ یک اقدام بزرگ، وظیفه ارزشمند و مهمی است که باید تمام توان و نیروی لازم برای تحقق این مهم به کار گرفته شود و ابزارها و لوازم کار نیز فراهم آید.

 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید