Performancing Metrics

قراردادهای ناجوانمردانه برای آهنگ‌های پیشواز | اتاق خبر
کد خبر: 108493
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1394 - 15:40
کانون ناشران «خانه موسیقی» در دومین نشست هم‌اندیشی خود درباره‌ی فروش دیجیتال آثار صوتی و قراردادهای فروش دیجیتال به بحث نشستند....
کانون ناشران «خانه موسیقی» در دومین نشست هم‌اندیشی خود درباره‌ی فروش دیجیتال آثار صوتی و قراردادهای فروش دیجیتال به بحث نشستند.
اتاق نیوز - سخنگوی کانون ناشران در ابتدای این نشست در سخنانی اظهار کرد: امروز دومین نشست هم اندیشی کانون ناشران برگزار می‌شود و موضوع بحث ما فروش دیجیتال آثار صوتی و آسیب شناسی قراردادهای فروش دیجیتال است، هرچه تکنولوژی پیشرفت می‌کند، شیوه‌های تکثیر موسیقی نیز پیشرفت کرده و در عین حال آسیب پذیر می‌شود. بابک چمن آرا یادآور شد: در گذشته که موسیقی از طریق صفحه‌های گرامافون به گوش می‌رسید‌، کمتر کسی بود که می‌توانست صفحه را کپی کند اما موسیقی در دنیای دیجیتال قابل تکثیر است و به آسیب‌های بیشتری همراه می‌شود. وی افزود: در روزگاران قدیم کار ما از راه فروش کاست و سی دی می‌گذشت اما امروزه از هزار راه می‌توان پیش رفت و تامین درآمد کرد. از پخش موسیقی در آسانسور که تبدیل به جُک شده است بگیرید تا ... مدیر مرکز موسیقی بتهوون اظهار کرد: امروزه شیوه ارائه موسیقی جدید شده و همیشه مدرن شده است. ما ناشرانی هستیم که در دنیای سنتی به دنیا آمده‌ایم و کار را در شرایط دیگری شروع کنیم اما اگر نتوانیم امروز خودمان را به روز کنیم و قانون‌های جدید را یاد نگیریم، ضرر می‌کنیم. این ناشر موسیقی در بخش دیگری از سخنانش درباره آهنگ‌های پیشواز که از طریق اپراتورها در اختیار مردم قرار می‌گیرد‌، سخن گفت و اظهار کرد: ما ابتدا وارد بازی شدیم تا برای اینکه کاری راه بیفتد با این شرکت‌ها همکاری کنیم بنابراین یک قراردادی با ناشران بسته شد که تنها 2/5 درصد از درآمد آهنگ‌های پیشواز به ما اختصاص داشت که در واقع قرار دادی بسیار ناجوانمردانه است. ما اول آن قرارداد را پذیرفتیم زیرا جدید بود و می‌خواستیم کاری راه بیفتد. اما توقع داشتیم که این قانون در سال دوم یا سوم تغییر کند. البته بنده دو سال است که دیگر با این شرکت‌ها درباره آهنگ پیشواز قرارداد ندارم. وی افزود: من فکر می‌کنم ناشران باید در این‌باره یک حرکت صنفی داشته باشند و این اصلا خصمانه نیست. اپراتورها دارند از دست‌رنج ما استفاده می‌کنند. در نشستی که 29 اردیبهشت ماه در خانه موسیقی ایران برگزار شده بود،‌ رییس کانون ناشران در سخنانی گفت: ما باید درباره راه‌های جدید فروش مجازی اطلاعات کسب کرده و از این پدیده فرار نکنیم شاید پنج سال دیگر خیلی از ما محصولات موسیقی خود را به طور فیزیکی تولید نکنیم، البته منظورم این نیست که از این عرصه خارج شویم اما ممکن است مجبور شویم از تولید به شکل فعلی صرفه نظر کنیم. رامین صدیقی توضیح داد: مثلا همه، اوایل کار به تولید کاست می‌پرداختند اما بعد از مدتی بنا به ضرورت‌ها کاست‌ حذف شد و همه وارد فضای دیجیتال و تولید تراک شدند. صدیقی اظهار کرد: تولید فیزیکی موسیقی تا چند سال بعد به یک کالای بوتیکی تبدیل خواهد شد. ما باید این دستان فروش دیجیتال را بپذیریم. زیرا چه بخواهیم چه نخواهیم همه در حال پیشرفتند. او در پایان سخنانش از برگزاری دومین نمایشگاه آثار شنیداری موسیقی خبر داد و گفت: حدود دو سال پیش ناشران موسیقی در نمایشگاه کتاب دارای غرفه بودند و به فروش آثار پرداختند، حالا در حال برنامه ریزی هستیم که این نمایشگاه بار دیگر برگزار شود که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید