Performancing Metrics

انتقاد وزیر امور خارجه کشورمان از روند کمک‌رسانی بین‌المللی به یمن | اتاق خبر
کد خبر: 108580
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1394 - 08:52
والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهور...
والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
اتاق نیوز - در این دیدار راه‌های مختلف کمک‌رسانی به مردم یمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ارسال هرچه سریعتر کمک‌ها به یمن تاکید شد. محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به نقض مکرر آتش‌بس صورت گرفته در خصوص یمن ،تصریح کرد: بر این اساس زمینه کمک‌رسانی کامل و فوری در مورد یمن فراهم نشد. وزیر امور خارجه کشورمان از روند کنونی کمک‌رسانی بین‌المللی به یمن انتقاد کرد و افزود: اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نباید روند کمک‌رسانی به یمن را با اختلال مواجه کند. وی همچنین بر ایجاد مناطقی در داخل یمن که علیه آن حمله نظامی صورت نگیرد، جهت ورود کمک‌های فوری انسان‌دوستانه به این کشور تاکید کرد. والری‌آموس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری نیز در این دیدار با اشاره به وظایفی که در زمینه کمک‌رسانی به مردم یمن بر عهده دارد، تایید کرد: کمک‌های انسان‌دوستانه باید با مشکلات و سختگیری کمتری وارد یمن شود. معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه تصریح کرد: یکی از راه‌های کمک‌رسانی به مردم یمن در حال حاضر، بردن کمک‌ها به مناطق خارج از یمن و سپس انتقال آن به داخل یمن می‌باشد. والری آموس همچنین در ملاقات جداگانه‌ای با حسین امیرعبدالهیان معاون عربی افریقا وزیر امور خارجه کشورمان وضعیت انسانی در کشورهای عراق ،یمن و سوریه ونحوه امدادرسانی سازمان ملل در این کشورها را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید