Performancing Metrics

ایران سالانه بیش از 600 میلیارد ریال صادرات گل و گیاه دارد | اتاق خبر
کد خبر: 108848
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1394 - 18:45
اتاق نیوز - رئیس اتحادیه گل و گیاه گفت: میزان صادرات گل و گیاه ایران در حال حاضر به 600 میلیارد ریال رسیده که رقم ناچیزی است....

اتاق نیوز - رئیس اتحادیه گل و گیاه گفت: میزان صادرات گل و گیاه ایران در حال حاضر به 600 میلیارد ریال رسیده که رقم ناچیزی است.

سیدجلال عجایبی افزود: برای کشوری با پتانسیل و ظرفیت های تولید مثل ایران، میزان صادرات بسیار ناچیز است که دلیل آن وجود قوانین و مقررات دست و پا گیر اداری است.

وی ادامه داد: گردش مالی گل و گیاه در جهان سالانه 110 میلیارد دلار است که 60 درصد این رقم را کشور هلند به خودش اختصاص داده است و این در حالی است که هلند یک چهارم مساحت ایران هم نیست .

عجایبی افزود : در سال‌های گذشته به دنبال ایجاد ظرفیت افزایش صادرات بودیم و در این راستا بزرگترین پایانه صادرات گل و گیاه را راه اندازی کردیم که قرار بود دولت قبل برای تکمیل این پروژه و حمایت از تولید 5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دهد که از این مبلغ تنها یک میلیارد و 600 تومان آن پرداخت شد و به همین دلیل پروژه اکنون نیمه تمام باقی مانده است.

رییس اتحادیه گل و گیاه تهران با بیان اینکه اکنون نزدیک به 4 سال است که به دلیل تامین نبودن منابع مالی پروژه نیمه تمام مانده است، اظهار کرد: امروزه در همه جای دنیا با نرخ سود تسهیلات 3 درصدی کالا تولید می‌کنند، اما در ایران با 25 تا 27 درصد سود کالا تولید می‌شود که در نهایت به ضرر تولید کننده است.

عجایبی افزود: در سال 62 اصناف خود اظهاری مالیاتی را پیشنهاد دادند و مالیاتی را که دولت در سال 90 میلیارد تومان وصول می کرد به بالای 5 میلیارد تومان رسید. و ممیز سالاری را حذف کردیم و از سال 62 تا امروز سالانه 10 تا 15 درصد به رقم های قبلی اضافه شده است. اما در دولت دهم مجددا ممیز سالاری و مالیات علی الراس دوباره روی کار آمد و اصناف را با مشکلات عدیده همراه کرده است.

وی تصریح کرد: دولت باید به اصناف اعتماد داشته باشد و برای جبران هزینه های تولید میزان مالیات ها را برای تولیدکنندگان کاهش دهد و همچنین در بحث بیمه تامین اجتماعی با اصناف همراهی داشته باشد. منبع: اتاق اصناف ایران
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید