Performancing Metrics

افزایش وام مسکن تعیین کننده قیمت‌ خانه نیست | اتاق خبر
کد خبر: 108867
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1394 - 19:33
اتاق نیوز - دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران با اشاره به اینکه طرح‌هایی از قبیل صندوق سرمایه‌گذاری و افزایش مبلغ وام خرید مسکن می‌تواند در این حوزه تاثیر‌گذار با...
اتاق نیوز - دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران با اشاره به اینکه طرح‌هایی از قبیل صندوق سرمایه‌گذاری و افزایش مبلغ وام خرید مسکن می‌تواند در این حوزه تاثیر‌گذار باشد، اما تعیین کننده نیست گفت: تغییر در روند بازار به عواملی همچون روشن شدن تکلیف مذاکرات هسته‌ای و بهبود شرایط سیاسی جامعه دارد تا بتوان امیدوار به بازگشت سرمایه‌ها در این حوزه بود.
سید رضا قهاری درباره‌ی اجرای طرح‌های جدید دولت و تاثیر آن در روند بازار مسکن اظهار کرد: تا روشن‌تر شدن روند مذاکرات و اوضاع سیاسی جامعه، رکود به وجود آمده در بازار مسکن تا ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت. دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران با بیان این‌که بازگشت رونق به این حوزه دو جنبه اصلی دارد که یکی از آن روانی و دیگری جنبه مالی است، گفت: با توجه به این‌که در شرایط فعلی دست دولت برای تامین منابع مالی باز نیست، شرایط فعلی ادامه‌دار خواهد بود. قهاری با اشاره به این‌که مشارکت بانک‌ها در روند ساخت‌وساز می‌تواند مخرب باشد، تصریح کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد مشارکت بانک‌ها در روند ساخت‌وساز و وارد‌شدن آنها به خرید و فروش زمین، باعث افزایش قیمت‌ها در این حوزه شد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که بانک‌ها ارگان‌های اقتصادی هستند و نباید وارد مسائل جانبی شوند، بنابراین وارد شدنشان به عرصه ساخت‌وساز مساله‌ی مثبتی تلقی نمی‌شود. قهاری با بیان اینکه تغییر در روند بازار به دو عامل اصلی بستگی دارد، افزود:باید امنیت و اطمینان به سرمایه گذاران این حوزه باز گردد تا اقدام به سرمایه گذاری کنند و با وارد شدن منابع مالی جدید به کشور نیز بازگشت رونق به این حوزه دور از انتظار نخواهد بود. وی در پایان خاطرنشان کرد:رکود بوجود آمده در بازار مسکن به خواسته دولت بوده و به نظر می‌رسد فعلا ادامه‌دار باشد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید