Performancing Metrics

آموزش احکام بازار برای تمدید یا دریافت مجوز اصناف اجباری شد | اتاق خبر
کد خبر: 109197
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1394 - 16:35
اتاق نیوز - رئیس اتاق اصناف ایران گفت: از این پس هر یک از واحدهای صنفی که بخواهند جواز کسب خود را تمدید کرده یا جواز جدید بگیرند، باید دوره آموزشی شش ساعته احکام شرعی ب
اتاق نیوز - رئیس اتاق اصناف ایران گفت: از این پس هر یک از واحدهای صنفی که بخواهند جواز کسب خود را تمدید کرده یا جواز جدید بگیرند، باید دوره آموزشی شش ساعته احکام شرعی بازار را بگذرانند.

در این کتاب احکام مرتبط با نحوه برخورد اصناف در بازار عنوان شده است و از این پس اصناف ملزم هستند، برای دریافت جواز کسب یا تمدید آن دوره شش ساعته آموزشی این کتاب را بگذرانند.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در مراسم رونمایی از این کتاب با اشاره به موقعیت اصناف در کشور گفت: اصناف به واسطه ارتباط مستقیمی که با مردم دارند، به همان اندازه که در اقتصاد خرد اثر گذارند، به همان میزان نیز در ارتقای توانایی و ابعاد فرهنگی و اجتماعی جامعه اثر گذارند.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت فرهنگ و مغفول ماندن آن رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در همین راستا اتاق اصناف ایران معاونت جدید با عنوان فرهنگی اجتماعی را ایجاد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: ک در بحث تولید ملی کم کاری شده و در رابطه با اقتصاد اسلامی هنوز گام‌های درستی در حوزه کسب و کار برداشته نشده است.

فاضلی به اقدامات فرهنگی انجام شده در اتاق اصناف  اشاره کرد و افزود: پیگیری برای ثبت و راه‌اندازی بنیاد فرهنگی اصناف راه‌اندازی موزه اصناف در راستای ثبت هویت این مجموعه و تاسیس خانه فرهنگ به عنوان مرجع رسمی تحقیقاتی مطالعاتی و پژوهشی حوزه اصناف از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

وی راه اندازی دبیرخانه و کارگروه مد و لباس در اصناف را به منظور ارتقای کیفیت محصولات داخلی و ایجاد بازار داخلی مهم برشمرد و گفت: راه‌اندازی شرکت دانش بنیان برندسازی و کارگروه‌های مختلف طراحی و تولید برای ارتقای کیفیت محصولات از دیگر اقدامات انجام شده است.

فاضلی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران از این پس دوره شش ساعته‌ای را با عنوان فقه و احکام و بازار را پیش شرط برای دریافت جواز کسب و یا تمدید آن قرار داده است.

به گفته رئیس اصناف ایران برای توسعه فعالیت های اقتصادی اجرای طرح کسب و کار مجازی در دستور کار اصناف قرار گرفته که در قالب «طرح باران» (بازار الکترونیک اصناف ایران) در روز ملی اصناف رونمایی خواهد شد.

منبع:فارس

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید