Performancing Metrics

وزارت صنعت اعلام کرد:تهیه فهرست ممنوعه کالاهای پزشکی وارداتی | اتاق خبر
کد خبر: 109239
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1394 - 19:00
اتاق نیوز - مدیر کل صنایع برق والکترونیک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : امیدوارم در صنعت تجهیزات پزشکی بتوانیم با تصویب هیات دولت از ورود کالاهای مشابه خارجی جلوگیری ...
اتاق نیوز - مدیر کل صنایع برق والکترونیک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : امیدوارم در صنعت تجهیزات پزشکی بتوانیم با تصویب هیات دولت از ورود کالاهای مشابه خارجی جلوگیری کنیم.

علی میرنژاد گفت: در صنعت تجهیزات پزشکی فهرست ممنوعیت خرید کالای خارجی توسط دستگاههای دولتی را  در سال جاری با همکاری اداره کل تجهیزات پزشکی آماده کردیم و به دنبال آن هستیم که به تصویب هیات دولت برسانیم.

 مدیرکل صنایع برقو الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با تصویب هیات دولت،  امیدواریم صرفا کالاهایی با کیفیت داخلی که در آن فهرست قرار دارند مصرف بشود و در آینده شاهد ورود کالاهایی دیگری مشابه داخلی نباشیم.

وی تصریح کرد: باید در زمینه واردات تجهیزات پزشکی مورد نیاز طوری عمل کنیم که واحدهای صنعتی داخلی دانش بنیان اقدام به واردات کنند تا دانش فنی آن در داخل کشور ایجاد شود.

به گفته میرنژاد،  با بیان اینکه خریدها در هیات امنای ارزی به صورت تجمیع انجام می شود تصریح کرد :  ما پیشنهاد دادیم وزارت بهداشت نیاز سالانه خود را طی لیستی به ما ارائه کند و بر اساس ماده ۴ قانون استفاده از حداکثر توانمندی ساخت داخل،  نیازهای وزارت بهداشت را بر اساس برنامه ای  که وزارت بهداشت می دهد به واحدهای صنعتی جهت برنامه ریزی تولید ابلاغ کنیم .

ویبا اشاره به اینکه ما پیگیر توسعه صادرات هستیم اضافه کرد : خریدها را هیات امنای ارزی طوری انجام دهند که واحدهای کوچک هم بتوانند در آن مناقصات شرکت کنند و از توانمندی هایشان استفاده شود .

میرنژاد تصریح کرد: واردات کالا نیاز به مجوز ندارد اما بر اساس استاندارد، اداره کل تجهیزات پزشکی و سازمان استاندارد مسوول کنترل کیفیت و مجوز استاندارد محصولات وارداتی هستند.

منبع:مهر
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید