Performancing Metrics

بازار کالاها به طرح تنظیم نیازی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 109287
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1394 - 07:00
اتاق نیوز - رئيس اتاق اصناف ايران با بيان اينكه قيمت ها در بازار كالاها به ويژه كالاهاي اساسي به ثبات نسبي رسيده است ، گفت : تجارب سال گذشته هم نشان داد كه نيازي به اجرا...
اتاق نیوز - رئيس اتاق اصناف ايران با بيان اينكه قيمت ها در بازار كالاها به ويژه كالاهاي اساسي به ثبات نسبي رسيده است ، گفت : تجارب سال گذشته هم نشان داد كه نيازي به اجراي طرح تنظيم بازار نيست و همه كالاها به اندازه كافي تامين شده است.
علي فاضلي اظهار داشت : با توجه به شرايط قيمت كالا، در سال گذشته از طرح تنظيم بازار ويژه ماه مبارك رمضان استقبال چنداني نشد و امسال همين روند پيش بيني مي شود چون كالاهاي اساسي به ميزان كافي تامين شده است. وي گفت : بازار تابع شرايط اقتصادي  و عرضه و تقاضاست و در بازار ايران پديده کمبود کالا نداريم و بازار ما تقريبا از هر نوع کالا اشباع شده است و البته نظارت بر قيمت كالاهاي وارداتي و توليدي وجود دارد و در دوره هاي خاص هم بايد نظارت ها تشديد شود. وي افزود : در ماه رمضان برخي کالاهاي صنفي مانند خرما و زولبيا و باميه تقاضاي زيادي دارد  كه اصناف همكاري خواهند كرد و اميدواريم كمترين تخلف را شاهد باشيم و نظارت ها را هم بيشتر خواهيم كرد. فاضلي گفت : سازمان حمايت مسئول قيمت گذاري است و گاهي اصناف به عنوان ناظر يا مشاور همكاري دارد اما مسئول قيمت گذاري در اين بخش، سازمان حمايت از توليدکننده و مصرف کننده است و همچنان ثبات قيمت داريم. فاضلي افزود : نظارت بر بخش خرده فروشي با نظام صنفي است وکار نظارت اصناف بر خرده فروشي با اتاق هاي اصناف خواهد بود. فاضلي همچنين گفت : در ميان حدود 2.8 ميليون واحد صنفي ، حدود 800 هزار واحد بدون پروانه داريم كه بايد ساماندهي شود و بيشتر تخلف ها نيزدر همين حوزه است و طرح سازماندهي واحدهاي بدون پروانه با همكاري وزارت صنعت و معدن و تجارت و ديگر نيروهاي دست اندرکار عملياتي مي شود. براي هر 30 يا 31 نفر، يک واحد صنفي داريم كه با معيارهاي جهاني ( 95 تا 105 نفر ) نمي خواند. رئيس اتاق اصناف اظهار داشت : در كالاهايي که با بسته بندي وبا بر چسب قيمت ها عرضه مي شود ، قيمت ها مشخص و هرگونه گرانفروشي تخلف است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید