Performancing Metrics

بازپرداخت یک بانک خصوصی با حربه سود بالا! | اتاق خبر
کد خبر: 109591
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1394 - 12:50
اتاق نیوز: یکی از بانک‌های خصوصی که از بانک مرکزی ۹ هزار میلیارد تومان اضافه برداشت کرده بود، با حربه سود سپرده بالا، در چند ماه اخیر ۳ هزار میلیارد تومان از این اضاف
اتاق نیوز: یکی از بانک‌های خصوصی که از بانک مرکزی ۹ هزار میلیارد تومان اضافه برداشت کرده بود، با حربه سود سپرده بالا، در چند ماه اخیر ۳ هزار میلیارد تومان از این اضافه برداشت را بازپرداخت کرده است.
در 31 فروردین ماه خبری با عنوان «اضافه برداشت 9 هزار میلیارد تومانی یک بانک خصوصی از بانک مرکزی» منتشر شد. در خبر فارس به نقل از یک مقام آگاه بود، آمده بود: میزان بدهی برخی بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال گذشته افزایش یافت، به طوری که تنها بدهی یکی از بانک‌ها به 9 هزار میلیارد تومان رسید. البته به تازگی مقداری از این بدهی کاسته شده و به حدود 8500 میلیارد تومان رسیده است. خبر جدیدی به دست آمده که حاکی است این بانک با پیشنهاد نرخ‌های بالای سود، تاکنون حدود 3 هزار میلیارد تومان از اضافه برداشت خود از بانک مرکزی را بازپرداخت کرده است. یک مقام آگاه نیز گفت: در شرایطی که بانک مرکزی سود سپرده یکساله را 20 درصد تعیین کرده، این بانک هم‌اکنون سود 27 و 27.5 درصد برای سپرده‌های یکساله به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد. تلاش این بانک برای بازپرداخت بدهی خود به بانک مرکزی در حالی با نرخ شکنی انجام می‌شود که این رفتار در بازار پول بازتاب یافته و دومینو وار بازار پول در بر می‌گیرد و سیاست‌های بانک‌ مرکزی و شورای پول و اعتبار را خنثی می‌کند. یکی از موانع اصلی در اجرا و اعمال نرخ‌های سود تعیین شده توسط شورای پول و اعتبار و نرخ‌های سود کوتاه مدت توافق شده بین بانک‌ها، تلاش برخی بانک‌ها برای جذب بیشتر سپرده و بازپرداخت اضافه برداشت‌های انجام شده از منابع بانک مرکزی است. برخورد قاطعانه نسبت به اینگونه تخلفات، انتظاری است که افکار عمومی از بانک مرکزی و معاونت نظارتی بانک مرکزی دارد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید