Performancing Metrics

این علائم را در کودکان جدی بگیرید | اتاق خبر
کد خبر: 109749
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1394 - 06:00
اتاق نیوز - والدین همواره نگران سلامتی فرزندان خود هستند؛ اما گاهی علائم هشداردهنده‌ای را در کودکان خود جدی نمی‌گیرند. با ما همراه باشید تا علائم هشداردهنده کودکان ...
اتاق نیوز - والدین همواره نگران سلامتی فرزندان خود هستند؛ اما گاهی علائم هشداردهنده‌ای را در کودکان خود جدی نمی‌گیرند. با ما همراه باشید تا علائم هشداردهنده کودکان را بررسی کنیم.
هر سال والدین زیادی به دلایل مختلفی همانند خونریزی، شکستن استخوان، تب شدید و جوش غیرعادی در کودکان خود به پزشک و اورژانس مراجعه می‌کنند. والدین فرزندان خود را خوب می‌شناسند؛ به عبارت دیگر با عادت‌ها، کارهای روزانه و مشکلات فرزندانشان آشنا هستند. در نتیجه اگر مشکلی پیش بیاید حتماً متوجه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشکلاتی که بایستی جدی گرفته شوند، با ما همراه باشید. عدم واکنش به صداهای بلند نوزادان و کودکان خردسال نمی‌توانند بگویند در شنوایی خود مشکل دارند. همچنین نوزادان آن طور که ما انتظار داریم به محرک‌ها عکس‌العمل نشان نمی‌دهند. در بسیاری مواقع لازم است که شنوایی نوزاد مورد بررسی قرار بگیرد. اگر دیدید نوزاد شما با صدای بلند اذیت نمی‌شود یا عکس‌العملی ندارد، به پزشک مراجعه کنید. از دست دادن شنوایی کودکان به تدریج با دستگاه‌های شخصی پخش آهنگ، بازی‌های ویدئویی و تلویزیون آشنا می‌شوند. در نتیجه ممکن است شنوایی خود را در معرض خطر قرار دهند. طبق گزارش مرکز پیشگیری و درمان بیماری‌های آمریکا، حدود ۱۲٫۵ درصد از کودکان ۶ تا ۱۹ ماه به دلیل قرار گرفتن در معرض صدای بلند، دچار آسیب شنوایی می‌شوند. صدای دستگاه‌های MP3 نباید بیشتر از ۵۰ درصد بلند باشد. همین قانون در مورد تلویزیون، بازی‌های ویدئویی و فیلم‌ها نیز صادق است. تا حد امکان از قرار گرفتن در محیط‌هایی که صدای بلند دارند، اجتناب نمایید. عدم فوکوس در این مورد نیز نوزادان و کودکان خردسال نمی‌توانند بگویند دیدشان تار است و نمی‌توانند فوکوس کنند. با این حال، روش‌هایی برای شناسایی این مشکل وجود دارد. اگر به نظر می‌رسد فرزند شما نمی‌تواند روی اشیاء فوکوس کند یا به سختی چیزهایی که در نزدیکش قرار دارد، مانند صورت یا دست شما را شناسایی می‌کند، به پزشک خود اطلاع دهید. در کودکانی که در سنین رفتن به مدرسه هستند، به دنبال علائمی مانند اخم کردن برای برخورداری از دید بهتر، دشواری در خواندن کتاب یا نشستن در فاصله نزدیک به تلویزیون، باشید. بسیاری از این کودکان، دانش‌آموزان ضعیف یا مزاحم به نظر می‌رسند یا حتی فکر می‌کنند دچار اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی هستند. مالیدن مداوم چشم‌ها نیز نشانه دیگری از مشکلات بینایی است. تب و سردرد شدید کودکان اغلب در اثر بیماری‌های مختلف مانند درد شکم، نیش حشرات و عفونت‌های خفیف دچار تب می‌شوند. اگر تب به همراه سردرد شدید باشد که کودک نتواند چشم‌هایش را باز کند، حتما به پزشک مراجعه کنید. درد شکم درد شکم‌دردی رایج در کودکان است. اگر دیدید کودک شما در ناحیه پایین سمت راست شکم خود درد شدیدی دارد، دچار اسهال، استفراغ، حالت تهوع یا درد به هنگام لمس شکم است، به پزشک مراجعه کنید. مشکلات تنفسی حدود ۱۰ درصد از کودکان در آمریکا دچار آسم هستند. نشانه‌های آسم عبارت‌اند از بروز مشکل در تنفس به هنگام بازی یا ورزش، صدای خس‌خس به هنگام نفس کشیدن و تنگی نفس. اگر این مشکلات در کودک شما وجود دارد، به پزشک مراجعه کنید. کاهش وزن کاهش وزنی که بی‌دلیل باشد، نگران‌کننده است. بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کرده و علت کاهش وزن را شناسایی نمایید. تشنگی بیش‌ازاندازه اگر فرزند شما پس از ساعت‌ها بازی دچار تشنگی شود، امری عادی است؛ اما تشنگی بیش‌ازحد موضوع متفاوتی است. اگر دیدید فرزند شما بیش‌ازاندازه آب می‌خورد یا تشنگی‌اش برطرف نمی‌شود، به پزشک مراجعه کرده و در مورد دیابت از وی سؤال کنید. از علائم دیگر دیابت می‌توان به تکرر ادرار، گرسنگی بیش‌ازحد، کاهش وزن و خستگی اشاره کرد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید