Performancing Metrics

تأسیس کارخانه داروی فاکتور۸ تا ۶ماه دیگر/قطع واردات داروی هموفیلی | اتاق خبر
کد خبر: 109885
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1394 - 14:45
دبیر ستاد زیست فناوری از راه اندازی کارخانه تولید داروی فاکتور هشت تا ۶ ماه دیگر خبر داد و گفت: با راه اندازی این کارخانه واردات این دارو به طور کل قطع می شود....
دبیر ستاد زیست فناوری از راه اندازی کارخانه تولید داروی فاکتور هشت تا ۶ ماه دیگر خبر داد و گفت: با راه اندازی این کارخانه واردات این دارو به طور کل قطع می شود.
مصطفی قانعی با بیان اینکه به بومی سازی داروی فاکتور هشت در کشور رسیدیم به خبرنگار مهر گفت: تولید پایلوت این دارو با موفقیت انجام گرفته که بعد از راه اندازی کارخانه، می توان گفت نیاز کشور به این دارو به صورت کامل برطرف می شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید داروی فاکتور هشت در مرکز رشد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می گیرد که نمی تواند نیاز کشور را برطرف کند، عنوان کرد: تولید فاکتور هشت، در این مرکز رشد تنها ۱۰ درصد نیاز کشور را برطرف می کند. قانعی اظهار داشت: باید کارخانه تولید فاکتور هشت در مشهد راه اندازی و نیاز کل کشور به صورت کامل برطرف شود. به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران، با تولید فاکتور هشت در کارخانه ثامن وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد، واردات این دارو به صورت کامل قطع می شود. به گزارش مهر، فاکتور ۸ یا AHF نام یکی ازپروتئین های دخیل در انعقاد خون است. فاکتور هشت پروتئینی است که پس از فعال شدن در پی یکسری واکنش‌های پی در پی به انعقاد خون در مواقع لزوم کمک می کند. با تولید فاکتور ۸ بخش مهمی از درمان بیماران هموفیلی در داخل کشور انجام می شود و علاوه بر آن، تولید این دارو در کشور ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت. عارضه خونریزی در هموفیلی می‌تواند بسته به شدت اختلال ژنتیکی درجات مختلفی از نظر شدت داشته باشد. این بیماری معمولاً از طریق مادر به پسرانش منتقل شده و مردان خوشبختانه نمی‌توانند بیماری را به پسرانشان منتقل کنند. علایم اولیه هموفیلی خونریزی های طولانی پس از خراش های کوچک است. البته عقیده عمومی بر این است که اینگونه خونریزی های کوچک ولی طولانی باعث مرگ شخص مبتلا نمی‌شود ولی به تدریج بیماری پیشرفت کرده و علایم شدیدتری از قبیل خونریزی های دردناک داخل مفصلی مانند مفصل زانو ایجاد خواهد کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید