Performancing Metrics

خونریزی لثه هنگام مسواک زدن از نشانه‌های این بیماری است | اتاق خبر
کد خبر: 110147
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1394 - 09:51
اتاق نیوز - یک متخصص ترمیم زیبایی با تاکید بر این مطلب که بیماری‌های لثه، 99 درصد مشکلات دندانی در بزرگسالان را شامل می‌شوند، گفت: بیماری لثه از 30 سالگی به بعد در افرا
اتاق نیوز - یک متخصص ترمیم زیبایی با تاکید بر این مطلب که بیماری‌های لثه، 99 درصد مشکلات دندانی در بزرگسالان را شامل می‌شوند، گفت: بیماری لثه از 30 سالگی به بعد در افراد بروز می‌کند و اولین نشانه آن خونریزی از لثه‌ها هنگام مسواک زدن و خوردن مواد غذایی است.
دکتر منصوره میرزایی ورم و آماس لثه را از دیگر علایم بروز بیماری‌های لثه دانست و گفت: در اثر توجه نکردن و عدم درمان بیماری ممکن است فرد دچار التهاب، حساسیت، قرمزی، تورم، درد و عفونت شود. همچنین در مراحل پیشرفته ممکن است منجر به از دست دادن دندان‌ها شود. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه افراد با بروز بوی بد دهان باید به دندانپزشک مراجعه کنند، یادآور شد: بسیاری از افراد بدون علامت و درد هستند و ممکن است متوجه بیماری خود نشوند. آنان باید با احساس بوی بد دهان خود به دندانپزشک مراجعه کنند؛ چرا که بسیاری از بیماری‌های لثه در مراحل اول قابل درمان و کنترل است. میرزایی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری قلبی عروقی را در بروز بسیاری از مشکلات لثه موثر دانست و تصریح کرد: عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، تغذیه نادرست، عدم استفاده یا استفاده نادرست از نخ دندان و مصرف دخانیات از دیگر عواملی است که باعث بروز آسیب به دندان‌ها می‌شود. این متخصص ترمیم زیبایی با بیان این مطلب که درمان بیماری‌های زمینه‌ای از بروز بیماری‌های لثه، دهان و دندان جلوگیری می‌کند، افزود: درمان بیماری‌ها به خصوص دیابت که آسیب شدیدی به دندان وارد می‌کند، برطرف کردن مشکلات داخل دهان مانند جرم گیری، پوسیدگی و رعایت بهداشت دهان و دندان از راهکارهای بسیار موثری در جلوگیری از بروز مشکلات و بیماری‌های لثه در بزرگسالی است. وی در پایان توصیه کرد: افراد با مشاهده و احساس هر گونه درد و بوی بد دهان به دندانپزشک مراجعه کنند. همچنین نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان پس از صرف غذا باید آموزش داده شود؛ چرا که با آموزش روش صحیح از دوران کودکی می‌توانیم از بروز بسیاری از بیماری‌ها در بزرگسالی جلوگیری کنیم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید