Performancing Metrics

ضرورت ایجاد بنگاه‌های کوچک در مناطق روستایی | اتاق خبر
کد خبر: 110313
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1394 - 16:00
اتاق نیوز - مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی کوچک در مناطق روستایی می‌توان میزان مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش داد....
اتاق نیوز - مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی کوچک در مناطق روستایی می‌توان میزان مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش داد.
حسن نوری اظهار کرد: باید بنگاه های اقتصادی کوچک با استفاده از دانش و ظرفیت بومی هر منطقه در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی ایجاد شوند. وی با اشاره به مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به شهر به منظور دستیابی به یک شغل، افزود: باید با استفاده از ظرفیت های بومی هر منطقه زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان همان منطقه فراهم شود. نوری با اشاره به وجود زمینه‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری در استان، ادامه داد: با راه‌اندازی سیستمی کارآمد و تسهیل‌گر در مجموعه اقتصادی می‌توان سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را در دل روستاها ایجاد کرد. وی بر تغییر نگاه مدیران استان و ورود جدی سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه در مناطق روستایی تاکید کرد. نوری با ذکر اینکه خراسان‌شمالی دارای نرخ بیکاری بالایی است، یادآور شد: این استان جزء پنج استان دارای نرخ بالای بیکاری در کشور محسوب می‌شود.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید