Performancing Metrics

درخواست وزیر بهداشت از مجلس درباره مالیات بر سیگار | اتاق خبر
کد خبر: 110517
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1394 - 11:24
اتاق نیوز - وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم افزایش مالیات بر خرده فروشی سیگار ، گفت:امیدواریم که مجلس در سال پایانی خود تصمیم شایسته‌ای در این زمینه بگیرد....
اتاق نیوز - وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم افزایش مالیات بر خرده فروشی سیگار ، گفت:امیدواریم که مجلس در سال پایانی خود تصمیم شایسته‌ای در این زمینه بگیرد.
دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش روز جهانی بدون دخانیات با حضور در جمع خبرنگاران گفت:وضع مالیات بر مواد دخانی نیاز به قانون دارد و دولت باید پیشنهاد کند و مجلس در این زمینه تصمیم گیری کند. البته در صورتی که دولت این پیشنهاد را نداشته باشد نیز نمایندگان مجلس می‌توانند در قالب طرح، پیشنهادات خود را عرضه کنند؛ همچنانکه در بودجه هر ساله تغییرات حداقل 10 درصدی انجام می‌گیرد. وی با بیان اینکه وزارت بهداشت اعتقاد دارد که مالیات بر عرضه سیگار به کاهش مصرف آن کمک بسیاری می‌کند، اظهار کرد:در این زمینه با برخی دوستانی که معتقدند با افزایش مالیات قاچاق نیز افزایش می‌یابد اختلاف نظر داریم؛ چرا که در این کشور بسیاری از موارد زیر نظر بوده و قابل ردیابی است. هاشمی تاکید کرد:انتظار داریم که افزایش قاچاق بهانه‌ای نشود که ما راهی را که علمی بوده و در کشورهای مختلف دنیا موفقیت آمیز و پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت بوده را نرویم؛ چرا که در این زمینه از اقتصاددانان کشور و صاحب نظران حوزه پیشگیری کمک گرفتیم. وی ابراز امیدواری کرد که این موضوع در بودجه سال ٩۵ اعمال شود و مجلس نهم این افتخار را در سال پایانی خود کسب کند و تصمیم شایسته‌ای جهت حمایت از مردم و خانواده‌ها بگیرد.

درخواست وزیر بهداشت از مردم

وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت و مجلس باید از این مسیر کار خود را انجام دهند، خطاب به مردم گفت:خانواده‌ها و جوانان باید باور کنند که استفاده از مواد دخانی سالانه منجر به مرگ بیش از ۶٠ هزار نفر در ایران می‌شود و معلولیت‌های جسمی، روحی و روانی به بار می‌آورد. بنابراین مردم باید به تفریحات سالمی مثل ورزش روی آورند. هاشمی افزود:استفاده از سیگار و قلیان مقدمه‌ای برای ورود به سایر گرفتاری‌هاست و اگر ما به عنوان سیاستگذاران کوتاهی می‌کنیم خود مردم، خانواده‌ها و جوانان مراقبت کنند. وی در خصوص ستاد مبارزه با دخانیات نیز گفت:آخرین جلسه این ستاد شش ماه گذشته تشکیل شد. ستاد بدون اعمال قانون توسط دستگاه‌های مجری، کار خاصی نمی‌تواند انجام دهد. بالاخره قوانینی وضع شده و انتظار اجرای آن می‌رود اگر ناظران مطالبه کنند که چرا قانونی اجرا نمی‌شود، در این صورت است که جلسات ستاد موثر خواهد بود وگرنه باید بنشینیم و فقط با هم همدردی کنیم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید