Performancing Metrics

آخرین وضعیت دارایی‌های صندوق توسعه بازار/هر واحد سرمایه‌گذاری ۸۶۰ هزار و ۵۶۹ ریال | اتاق خبر
کد خبر: 110755
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1394 - 21:45
اتاق نیوز - نگاهی به سبد دارایی‌های صندوق توسعه بازار نشان می‌دهد بیشترین حجم سهام اختصاص یافته در این پرتفوی به 3 صنعت محصولات شیمیایی، بانک و خودرو متمرکز شده است....
اتاق نیوز - نگاهی به سبد دارایی‌های صندوق توسعه بازار نشان می‌دهد بیشترین حجم سهام اختصاص یافته در این پرتفوی به 3 صنعت محصولات شیمیایی، بانک و خودرو متمرکز شده است.

علی نقوی مدیر مرکز مالی ایران با بیان اینکه نقدینگی موجود در صندوق توسعه بازار برای سرمایه در گردش شرکتهای بورسی است، عنوان کرد: در حال حاضر اطلاعات مربوط به ارزش خالص دارایی‌ها و ترکیب صنایع از طریق سایت صندوق در دسترس است. وی با بیان اینکه مدیریت صندوق توسعه بازار مطابق با امیدنامه و اساسنامه آن انجام می‌شود، عنوان کرد: صندوق توسعه برای مرکز مالی ایران به مثابه امانتی است که با تصمیم مجمع این صندوق مدیریت آن بر عهده این شرکت قرار گرفته است.

به گزارش فارس اظهارات مدیر صندوق توسعه در حالی است که تا لحظه انتشار این خبر بر مبنای آخرین ارزیابی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه قیمت آماری هر واحد سرمایه‌گذاری این صندوق مبلغ 860 هزار و 569 ریال است. مدیر صندوق توسعه بازار با بیان اینکه صندوق توسعه تنها برای تعادل در روند عرضه و تقاضای سهام در بازار ورود می‌کند، از سایر فعالیت‌های مرکز مالی ایران نیز سخن گفت و افزود: در کنار مدیریت صندوق توسعه، فعالیت‌های آموزشی نیز در دستور کار این مجموعه بوده است. از جمله آموزش‌های تحلیلی برای ناشران اوراق بهادار و سایر نهادهای مالی به طور جدی پیگیری شده است. برای مردم نیز برگزاری سمینارهای رایگان برای ورود به بورس و  همچنین دوره‌های توانگری مالی برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس گزارش فارس ، سهم صنایع بورس در سبد دارایی‌های صندوق توسعه تا این لحظه  یه ترتیب شامل صنعت محصولات شیمیایی  در حدود 18.9 درصد، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری 17 درصد، خودرو 14.78 درصد، فلزات اساسی 10.64 درصد و فرآورده‌های نفتی 9.07 درصد می‌باشد.

نقوی  با اعلام آمادگی برای آ‌موزش‌های حرفه‌ای به کلیه خبرنگاران حوزه‌های اقتصادی و بازار سرمایه گفت: مرکز مالی ایران آماده است آموزش‌های خود را در حوزه مقررات، مفاهیم و سایر موارد دیگر به پیشنهاد خبرنگاران به طور خاص ارائه دهد.

منبع: فارس

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید