Performancing Metrics

14 هک مبتکرانه که مشکلات بسیاری را برطرف کرد | اتاق خبر
کد خبر: 110777
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1394 - 23:00
اتاق نیوز - با شنیدن نام هک و هکر، ناخودآگاه ذهنتان به سمت یک خرابکاری و سو استفاده می رود. در این شرایط فکر می کنید که یک یا چند هکر اقدام به ورود به یک سامانه کرده و اطلاعات آن را سرقت کردند. مدتی بعد نیز اطلاعات هک شده به صورت کامل در محیط مجازی منتشر می شود و همه چیز به خوبی و خوشی به اتمام می رسد. هکر ها نیز به صورت ناشناس و با نام مستعار در برخی موارد، اقدام صورت گرفته را بر عهده می گیرند و در برخی موارد نیز پس از انجام بررسی توسط مراکز امنیتی، هویت هکر ها لو می رود. باید بدانید که هکر ها می توانند افرادی سودمند برای جامعه باشند و اقدامات آنها می تواند مشکلات را برطرف سازد. در این مطلب به 14 هک مبتکرانه خواهیم پرداخت که موفق به حل بسیاری از مشکلات گردیدند.
14 ابتکار پیش روی به شما نشان می دهد که هک کردن همیشه برای سو استفاده نخواهد بود و می توان از آن برای آسان کردن شرایط زندگی استفاده کرد.
  •  هک اولین گوشی هوشمند جهان:
سال 2007 اولین نسل آیفون به عنوان اولین گوشی هوشمند جهان روانه بازار گردید. مهم ترین مشکل این گوشی هوشمند، قفل بودن گوشی توسط اپراتور بود و آزادی عمل برای انتخاب شبکه ارتباطی در اولویت قرار نداشت. هر چند انحصاری بودن اپل در تمامی موارد سبب به وجود آمدن فضای مثبتی برای استیو جابز گردیده بود، اما اعتراضاتی نیز در این خصوص وجود داشت. تا اینکه یک هکر با نام George Hotz موفق به آنلاک کردن نسل اول آیفون گردید و دنیای جدیدی به روی کاربران آیفون باز کرد.
  • تلویزیون های عمومی را کنترل کنید:
به طور حتم با حضور در اماکن عمومی، شاهد حضور یک تلویزیون هستید که به طور معمول با صدای گوش خراش خود آرامشتان را بر هم می زند. یا اینکه تلویزیون روی بدترین کانال ممکن تنظیم شده و از تماشای برنامه مورد علاقه خود محروم می شوید. در این شرایط آرزو می کنید که بتوانید با یک کنترل و به صورت مخفیانه، کانال تلویزیون را تغییر دهید، صدای آن را قطع کنید یا اینکه آن را به خاموش کنید. چنین آرزویی توسط یک هکر با نام Mitch Altman در سال 2008 برآورده شده و می توانستید به سادگی کنترل تلویزیون در اماکن عمومی را در اختیار بگیرید.
  • رباتی که توشه سفر شما را حمل می کند:
  • زمانی که به سفر می روید، یکی از موارد آزار دهنده، حمل چمدان و کیف های سنگین است که مجبور هستید آنها را در هر شرایطی با خود حمل کنید. ایده مبتکرانه برنامه Ben Heck Show در یکی از قسمت های خود به معرفی رباتی پرداخت که به عنوان چمدان هوشمند شما را در سفر همراهی می کند.
    • در سریع ترین زمان ممکن متوجه دزدیده شدن کیف پولتان خواهید شد:
    به طور معمول کیف پول شما در یکی از جیب های شلوار یا کت قرار می گیرد و در صورتی که کیف پول شما مورد دستبرد سارقین قرار گیرد، تا مدت به نسبت طولانی متوجه این مسئله نمی شوید. تا اینکه بخواهید برای پرداخت هزینه یا استفاده از کارت شناسایی یا کارت اعتباری دست به جیب شوید و در این لحظه متوجه می شوید که یک دزد محترم، اسناد و پول شما را به سرقت برده است. هک امنیتی و کاربردی Caleb Kraft به محض خارج شدن کیف پول از جیب به شما هشدار می دهد تا در سریع ترین زمان ممکن متوجه سرقت اموال و اسناد با ارزش خود شوید.
    • به تنهایی پینگ پنگ بازی کنید و برنده شوید:
    در بازی های دو نفره، دو مشکل مهم وجود دارد. اول اینکه حتما باید نفر دوم برای انجام بازی وجود داشته باشد و اگر دوست و همبازی شما از بازی کردن منصرف شود، باید وقت خود را با سماق مکیدن سپری کنید. از سوی دیگر ممکن است همبازی شما روی دور خوش شانسی باشد و در بازی مانند پینگ پنگ بازنده شوید. ایده و هک جالب Ulf Huffman برای رفع این دو مشکل ارائه شده و دیگر نیازی به یک همبازی ندارید و دیگر از باختن نمی ترسید. روبات تولید شده توسط هافمن، حرکات دست شما را رصد می کند و در سریع ترین زمان ممکن نسبت به آن واکنش نشان می دهد. در نتیجه روبات نمی تواند حرکت خلاقانه ای انجام دهد و اگر توپ را به نقاط کور روبات ارسال کنید، به سادگی برنده بازی خواهید بود. ایده اولیه هافمن در سال 2012 شکل گرفت و 2 سال بعد عملی شد!
    • بیخیال امتیاز بازی شوید
    شمردن امتیاز بازی در پینگ پنگ ممکن است در نگاه اول بسیار ساده باشد، اما در صورتی که هیجان مسابقه بالا رود و دوستتان اهل تقلب کردن باشد، ممکن است نتیجه بازی دستخوش تغییر شود. در صورتی که فرد سومی برای داوری وجود نداشته باشد، شرایط بسیار سخت و نا عادلانه می شود، اما دانشجویان دانشگاه Cornell در نیویورک امریکا به عنوان پروژه پایانی خود، به طراحی و تولید شمارنده امتیاز هوشمندی کردند که به صورت عادلانه نتیجه بازی را ثبت و روی صفحه نمایش به اشتراک می گذارد.
    • رباتی که سر به سرتان می گذارد
    یک ربات با قابلیت درک شرایط محیط پیرامون که می تواند پاسخ های طنزآلودی به سوالات شما بدهد. این ربات در مراسم روز Comedy Hack معرفی گردید و مورد استقبال شدید حضار واقع شد. ربات سخنگو که می تواند شرایط را درک کند و به صورت اپن سورس طراحی گردید، موفق به کسب جایزه ارزشمند مراسم Comedy Hack شد و طبق اعلام تیم تولید کننده، هدفی به جز خنده و شادی در این پروژه وجود نداشت.
    • استریم 8 بیتی، بازگشت به عصر پارینه سنگی:
    زمانی که هک برای باز کردن دریچه های جدید به روز پیشرفت و توسعه مورد استفاده قرار می گیرد، به نظر شما چه دلیلی برای عقب گرد در زمان وجود دارد؟ در مراسم روز هک که به میزبانی Netelix در سال جاری برگزار گردید، یک تیم از مهندسین اقدام به معرفی سیستم استریم 8 بیتی با استفاده از کنسول نینتندو و کارتریج 256 بیتی NES، شخصیت های محبوب شبکه نت فلیکس را به صورت 8 بیتی ترسیم کردند.
    • استفاده ابزاری از پرینتر به جای صفحه نمایش:
    پیشرفت روز افزون و قابل توجه موتور های گرافیکی در تولید بازی هایی با کیفیت تصویر بی نظیر سبب گردیده تا گیمرها همواره در حال مقایسه بازی های نسل گذشته با نمونه های جدید باشند. گروهی از هکرها با استفاده از یک پرینتر چاپ عکس Canon Pixma موفق به نمایش بازی DOOM روی صفحه نمایش پرینتر گردیدند. پروژه آنها به خوبی نشان داد که یک بازی با گرافیک بی نظیر می تواند روی صفحه نمایش پرینتر، تا چه میزان بی کیفیت باشد!
    • گیم بوی ساخته شده با پرینتر سه بعدی
    در گذشته نه چندان دور، تجهیزات بازی به صورت قابل حمل در دسترس علاقمندان قرار داشت که بازی های بسیار ساده ای روی آنها قرار گرفته بود. البته این تجهیزات قابل حمل در گذر زمان با پیشرفت قابل ملاحظه ای روبرو گردید، اما با روی کار آمدن کنسول های بازی قابل حمل حرفه ای، آنها به طور کامل فراموش شدند. پروژه برادران Ruiz نسخه ای بازسازی شده از کنسول بازی قابل حمل Game Boy است که قاب آن توسط پرینتر سه بعدی طراحی گردیده است تا یک کنسول ارزان قیمت در اختیار کاربران قرار گیرد. مغز متفکر این کنسول بازی، کامپیوتر Raspberry Pi است که پروژه مورد نظر را بسیار جذاب می کند.
    • حشره کش الکتریکی خود را به یک شمشیر تبدیل کنید
    حشره کش های الکتریکی مدتی است که در نسخه های پرتابل در بازار کشور یافت می شود که بیشتر جنبه سرگرمی دارد! هکر Caleb Kraft در یکی از اقدامات جدید خود، حشره کش الکتریکی را به یک شمشیر تبدیل کرده که در برخورد با اشیا و افراد، جریان الکتریسیته را منتقل می کند. روش ساخت این شمشیر بسیار ساده است، اما در صورت استفاده نادرست می تواند خطرناک باشد. به هر حال ایده Caleb Kraft برای Hack A Day مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.
    • ساخت میمون مقلد با استفاده از سنسور Kinect
    سنسور کینکت شرکت مایکروسافت در طول سالیان گذشته برای ساخت ایده های مبتکرانه مختلفی مورد استفاده قرار گرفته که یکی از نمونه های جالب آن، برنده پانزدهمین دوره فستیوال Media Art کشور ژاپن گردید. در این طرح با استفاده از یک سنسور کینکت و میکرو کنترلر Arduino، یک میمون قادر به تقلید حرکات شما خواهد بود و لحظات سرگرم کننده ای را به وجود می آورد. موتور های Servo (خود تنظیم) نیز برای حرکت دادن اندام های مختلف عروسک میمون به کار رفته تا حرکات طبیعی و نزدیک به واقعیت باشد.
    • ماشین حساب ماین کرفت ساختار یک محاسبه گر را شرح می دهد
    ماشین حساب ها با وجود ابعاد کوچک خود، می توانند اعمال ریاضی مختلفی را انجام دهند. با این حال این ابزار محاسبه گر چندان جدی گرفته نمی شود و به همین دلیل کاربری با نام MaxSGB موفق به تولید یک ماشین حساب ماین کرفتی شد که می تواند ساختار یک محاسبه گر را در این محیط به نمایش بگذارد تا از پشت پرده آنها با خبر شوید. این محاسبه گر همچنین قادر به ترسیم گراف و دیاگرام است که می تواند جذابیت آن را بیشتر کند.
    • اشعه کاتودی زبان موسیقی شما را درک می کند
    نمایشگرهای کاتودی که امروزه به طور کامل از دور خارج شده اند، ایده پروژه آقای Kyle Evans را شکل داده است. در پروژه de/Rastra آقای اونس با نواختن موسیقی می تواند اشعه های کاتودی ایجاد کند و آنها را روی صفحه نمایش یک تلویزیون قدیمی به نمایش در آورد. نمایشگر می تواند نسبت به صدای تولید شده واکنش لحظه ای و فوری نشان دهد و جلوه بصری مناسب را به نمایش بگذارد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید