Performancing Metrics

نحوه برخورد با مشترکان پرمصرف برق در تابستان | اتاق خبر
کد خبر: 111072
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1394 - 17:30
اتاق نیوز- یک مقام مسئول از برخورد با مشترکان پرمصرف برق در فصل تابستان خبر داد و گفت: مصرف برق تابستانی پایتخت برای تابستان سال‌جاری بیش از ۱.۵ درصد افزایش می‌یابد....
اتاق نیوز- یک مقام مسئول از برخورد با مشترکان پرمصرف برق در فصل تابستان خبر داد و گفت: مصرف برق تابستانی پایتخت برای تابستان سال‌جاری بیش از ۱.۵ درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از مهر، سید زمان حسینی در تشریح مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق برای تابستان سال‌جاری، گفت: سال گذشته ۳۱ مگاوات از محل تغییر ساعت کار کارخانه ها و تعطیلات تابستانی مشترکان بزرگ صرفه جویی شد که امسال نرخ صرفه جویی به ۷۱ مگاوات افزایش می یابد. مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با اشاره به امضای توافق نامه ای بین ۳۱ مشترک بزرگ و برق منطقه ای تهران، تصریح کرد: این مشترکان همچون سال گذشته تعمیرات و سرویس دستگاه ها را به فصل تابستان منتقل می کنند و تعطیلات تابستانی خود را در زمان اوج مصرف برق قرار می دهند. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه صرفه جویی مشترکان بزرگ در زمان اوج مصرف برای عبور بدون مشکل از تابستان بسیار مؤثر است، اظهار داشت: اوج مصرف برق در تابستان سال گذشته ۹ هزار مگاوات بود که پیش بینی می شود این نرخ سال جاری با ۵.۵ درصد رشد به ۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد. حسینی با یادآوری اینکه هم اکنون حدود ۳۴ درصد مشترکان برق منطقه ای را بخش خانگی، ۳۳ درصد را بخش صنعتی و بقیه را بخش تجاری و سایر مشترکان تشکیل می دهند، تبیین کرد: تعمیر و نگهداری نیروگاه ها و شبکه برق حیطه کاری برق منطقه ای تهران انجام شده است و تلاش می کنیم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم. محمد هاشمی مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ هم با بیان اینکه در سال جاری از دو مگاوات تولید برق تجدیدپذیر که برای شرکت توزیع برق تهران برنامه ریزی کرده، یک مگاوات سهم بخش خانگی است، گفت: امسال تقاضای ۴ مگاوات برق تجدیدپذیر دادیم که با دو مگاوات موافقت شد در حالی که سال گذشته کل سهم برق تجدیدپذیر این شرکت یک مگاوات بوده است. وی با اشاره به اینکه استقبال متقاضیان بخش خانگی و صنعتی از انرژی تجدید پذیر مطلوب ارزیابی می شود، تبیین کرد: سال گذشته بیشتر سهم انرژی تجدیدپذیر به بخش های دولتی، مدارس، مساجد، مجلس و وزارتخانه ها اختصاص یافت، تبیین کرد: هزینه تجهیزات صفحات خورشیدی برای تولید هر کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است که دولت ۵۰ درصد آن را در بخش خانگی تأمین می کند. این مقام مسئول با بیان اینکه به هر خانوار متقاضی یک کیلووات انرژی تجدید پذیر (خورشیدی) تعلق می گیرد در خصوص نحوه برخورد توزیع برق تهران با مشترکان پرمصرف در تابستان هم توضیح داد: سال گذشته با همکاری این مشترکان نتیجه خوبی گرفتیم و تلاش می کنیم امسال نیز مشکلات را با تعامل حل کنیم. هاشمی درباره رشد مصرف سالانه برق در توزیع برق تهران بیان کرد: سالانه ۲۰۰ هزار مشترک جدید به مشترکان برق افزوده می شوند که مصرف را افزایش می دهد اما با برنامه ریزی های انجام شده در سال های گذشته، رشد مصرف سال قبل مشابه سال گذشته حدود یک درصد بود. مدیرعامل شرکت توزیع تهران بزرگ با بیان اینکه اوج مصرف در تابستان گذشته در حوزه توزیع برق تهران بزرگ به ۴۰۵۰ مگاوات رسید، تاکید کرد: حدود ۲۰ روز از فصل گرما لازم است روزانه ۶ ساعت مردم مصرف خود را به حداقل برسانند و از مصارف غیرضروری خودداری کنند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید