Performancing Metrics

گشت ارشاد ریش | اتاق خبر
کد خبر: 111216
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1394 - 09:52
داعش افرادی که ریش خود را بتراشند به زندان می اندازند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ داعش در شهر موصل عراق اطلاعیه هایی را توزیع کرد که براساس آن داشتن ریش الزامی است و ت...
داعش افرادی که ریش خود را بتراشند به زندان می اندازند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ داعش در شهر موصل عراق اطلاعیه هایی را توزیع کرد که براساس آن داشتن ریش الزامی است و تراشیدن ریش با مجازات هایی تا حد زندان روبه رو می شود.
داعش همچنین قرار است گشتی های ریش راه اندازی کند تا افرادی که ریش خود را می زنند مجازات کنند. موصل با 2 میلیون نفر جمعیت واقع در 350 کیلومتری شمال بغداد، مهمترین شهر عراقی در کنترل داعش است که در خرداد گذشته به دست این گروه مسلح افتاد. برخلاف بسیاری از شهرهای در کنترل داعش، همچنان بسیاری از شهروندان در موصل زندگی می کنند. خبرگزاری فرانسه نوشت همچنان شمار زیادی از غیرنظامیان در موصل زندگی می کنند به همین دلیل حملات هوایی به این شهر بسیار سخت شده است. موصل به آزمایشگاهی برای گروه دولت خلافت اسلامی (داعش) برای اداره نظامی و غیرنظامی شهر تحت کنترلش تبدیل شده که از جمله می توان به سازماندهی همه امور از جمله اموزش و زمان آغاز به کار مغازه ها و فروشگاه ها اشاره کرد. در اطلاعیه توزیع شده توسط داعش تاکید شده که با استناد به حدیث هایی از پیامبر اسلام ، تراشیدن ریش معصیت و گناه است. همچنین به آرایشگاه ها نیز دستور داده شده که تراشیدن ریش افراد ممنوع است و گشتی های "الحسبه" اجرای این قوانین در شهر را کنترل می کنند و با متخلفان برخورد خواهند کرد. همچنین افراد برای خارج شدن از شهر موصل (تحت کنترل داعش)‌ باید موافقت مقامات داعش را به دست بیاورند و سند ملکی یا خودرو در رهن بگذارند. در صورتی که فرد مورد نظر در مدت زمان معین به موصل برنگردد خودرو یا ساختمان در رهن مصادره خواهد شد. قبل از این در دوره حکمرانی طالبان در افغانستان نیز ریش گذاشتن اجباری بود و افرادی که ریش خود را می تراشیدند به سه تا یک هفته زندان مجازات می شدند. ساکنان موصل می گویند که داعش از طریق وضع قوانین ویژه ،‌سیاست سختگیرانه تری را برای ترشیدن ریش اعمال می کند. شماری از ساکنان موصل می گویند هدف از این اقدام، استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی در مقابل حملات ارتش عراق برای آزادسازی است. آنها تلاش می کنند اعضای داعش را در میان مردم عادی پنهان کنند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید