Performancing Metrics

تولید صنفی مکمل تولید صنعتی است | اتاق خبر
کد خبر: 111388
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1394 - 14:37
اتاق نیوز - عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: شاخص درآمد پایه هر کشور بر اساس تولید است که تحقق آن از طریق رشد تولید ، نظام مند کردن توزیع ، توسعه گردشگری و تقویت تو...
اتاق نیوز - عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: شاخص درآمد پایه هر کشور بر اساس تولید است که تحقق آن از طریق رشد تولید ، نظام مند کردن توزیع ، توسعه گردشگری و تقویت تولیدات صنعتی امکانپذیر می شود.

سیدمحمود هاشمی در گفت‌وگو با اتاق اصناف ایران افزود: تولید هر کشور پایه و اساس تولید ناخالص ملی است و تولید مانع از بیکاری و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد و بالندگی و استقلال کشور را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر تولید داخلی هر کشور تقویت شود، سلطه ابر قدرت ها بر آن کشور از بین می رود، تصریح کرد: اکنون حمایت از تولید به معنای واقعی وجود ندارد و تولید امروزه نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و تولید صنفی مکمل تولید صنعتی خواهد بود و چرخ تولیدات صنعتی با تولیدات صنفی می چرخد و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند .

هاشمی ادامه داد: اقتصاد کشور بر پایه بنگاههای تولیدی کوچک است و اگر چرخ تولید این کارگاهها بخوابد، قطعا تولید صنعتی هم متوقف خواهد شد.

وی افزود: بنابر این توسعه کارگاه‌های کوچک تولیدی، رشد و بالندگی اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت، مثل کشور چین که با حمایت از کارگاههای کوچک، کارگاه های بزرگ را تقویت کرده است و اکنون درآمد کارگاههای تولیدی کوچک صنفی 21 درصد تولید ناخالص داخلی و سهم صنعت 5/4 درصد است و به همین دلیل ما نیز باید کارگاه های کوچک را تقویت کنیم .

وی اظهار کرد: به عنوان مثال برای یک کارخانه صنعتی مانند ایران خودرو تعداد زیادی از کارگاه های تولیدی کوچک در بخش قطعه سازی و ساخت قطعات خودرو مشغول به کار هستند و اگر چرخ این کارگاهها کار نکند، قطعا صنعت هم با موفقیت همراه نخواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: تاکنون حمایتی از بخش تولیدی صنوف نشده و بودجه ای برای آن دیده نشده است؛ دولت باید در خصوص نقش و اهیمت نقش بنگاههای تولید کوچک به باور برسد آن زمان است که موفق خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: در حال حاضر قوانین کار و بیمه تامین اجتماعی نیازمند اصلاح هستند و مانعی برای جذب اشتغال و تولید شده و جلوی ترقی و پیشرفت را گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از مولفه های تاثیرگذار که مانع رونق تولید شده ، قاچاق بی رویه کالا است که باعث شده مصرف کننده به استفاده از کالای داخلی رغبت نداشته باشند .

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید