Performancing Metrics

65 درصد از مردم آمریکا معتقدند اسراییل تسلیحات هسته‌ای دارد | اتاق خبر
کد خبر: 112378
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1394 - 16:08
اتاق نیوز - نتایج نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی نشان می‌دهد که حدود 65 درصد از مردم آمریکا بر این باورند که اسراییل باید به داشتن برنامه تسلیحاتی هسته‌ای اذعان
اتاق نیوز - نتایج نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی نشان می‌دهد که حدود 65 درصد از مردم آمریکا بر این باورند که اسراییل باید به داشتن برنامه تسلیحاتی هسته‌ای اذعان کند.
به نقل از رویترز، نزدیک به 65 درصد از مردم آمریکا معتقدند که اسراییل باید برنامه هسته‌ای تسلیحاتی مخفیانه خود را به صورت رسمی اعلام کند، هم‌چنین حدود 55 درصد از مردم آمریکا بر این باورند که برنامه هسته‌ای اسراییل باید توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازدید شود. این نظرسنجی توسط وب سایت موسسه تحقیقاتی سیاست خاورمیانه واشنگتن با ضریب خطای 2.4 درصد میان 1518 شهروند آمریکایی انجام شده است. در ماه می و در جریان کنفرانس بازنگری معاهده ان‌.پی‌.تی کشورهای آمریکا، انگلیس و کانادا از تصویب طرح خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای که در صورت تصویب، برنامه هسته‌ای اسراییل توسط آژانس بازرسی می‌شد جلوگیری کردند. این در حالی است که این نظرسنجی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به خروج تنها برنامه تسلیحاتی هسته‌ای موجود خاورمیانه از سایه و خفا تمایل دارند. اسراییل تاکنون در این باره سیاست دوگانه‌ای را اتخاذ کرده است به نحوی که دارا بودن تسلیحات هسته‌ای را نه تکذیب و نه تصدیق می‌کند. از زمان ریاست جمهوری نیکسون در آمریکا تاکنون همه رییسان‌جمهور آمریکا کارکنان دولت را با تهدید پیگرد قانونی و از دست دادن شغل خود از بحث و گفت‌وگو در مورد زرادخانه هسته‌ای اسراییل منع کرده‌اند. این نظرسنجی هم‌چنین نشان می‌دهد که تنها 35 درصد از مردم آمریکا خواستار ادامه سیاست سکوت در مورد زرادخانه هسته‌ای اسراییل هستند. جیمی کارتر، رییس‌جمهور پیشین آمریکا در سال 2008 تصدیق کرد که اسراییل دارای 150 کلاهک هسته‌ای است. در سال 2012 سازمان اف‌بی‌آی آمریکا گزارشی را مربوط به سال 1987 در مورد تاسیسات پیشرفته تولید تسلیحات هسته‌ای و بمب‌های هیدروژنی اسراییل منتشر کرد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید