Performancing Metrics

آژانس آماده است روند حل مسائل باقیمانده با ایران را سرعت بخشد | اتاق خبر
کد خبر: 112412
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1394 - 21:00
اتاق نیوز - مدیرکل آژانس گفت: آژانس آماده است تا در صورت حصول یک توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 3+3 اقدامات مرتبط هسته‌ای برای نظارت و راستی‌آزمایی را انجام دهد....
اتاق نیوز - مدیرکل آژانس گفت: آژانس آماده است تا در صورت حصول یک توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 3+3 اقدامات مرتبط هسته‌ای برای نظارت و راستی‌آزمایی را انجام دهد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در سخنرانی آغازین خود در نشست شورای حکام به مساله اجرای پادمان‌های آژانس در ایران پرداخت و گفت: با توجه به اجرای پادمان‌ها در ایران، آژانس هم‌چنان به راستی‌آزمایی انحراف نداشتن مواد هسته‌ای اعلام شده در ایران تحت توافقات پادمانی ادامه می‌دهد. آمانو در ادامه سیاست‌های دوپهولیش مدعی شد: اگرچه آژانس در موضعی نیست که بتواند در خصوص نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران تضمین دهد بنابراین نمی‌تواند نتیجه‌گیری کند که تمام مواد هسته‌ای در ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز استفاده می‌شوند. مدیرکل آژانس در ادامه به بیانیه مشترک تهران و گروه 1+5 در لوزان سوییس پرداخت و گفت: ایران و گروه 3+3 در مذاکرات‌شان در ماه آوریل در لوزان با اعلام پارامتر‌های کلیدی برنامه جامع اقدام مشترک یک گام روبه جلو برداشتند. اگر این درخواست مطرح شود آژانس آماده است تا اقدامات مرتبط هسته‌ای برای نظارت و راستی‌آزمایی در این توافق را به کار گیرد. او تاکید کرد: آژانس برای این که برنامه جامع اقدام مشترک به لحاظ فنی صحیح باشد،‌ هم با ایران و هم با گروه 3+3 همکاری نزدیک داشته است. دستیابی به یک برنامه جامع اقدام مشترک که شامل اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران باشد منجر به تقویت اجرای پادمان‌ها در ایران و افزایش قابل توجه توانایی آژانس برای تضمین نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در این کشور می‌شود. هم‌چنین انتظار می‌رود دیگر اقدامات در برنامه جامع اقدام مشترک ضمانت‌های بیش‌تری به همراه داشته باشند. آمانو بیان کرد: من اطمینان دارم که اگر ایران اقداماتی که در بیانیه لوزان ذکر شده است را اجرایی کند شفاف‌سازی درخصوص مساله وجود ابعاد نظامی احتمالی در یک جدول زمانی منطقی امکان‌پذیر خواهد بود. هر زمان که آژانس بتواند به یک درک از تمام مسائل مربوط به ابعاد نظامی احتمالی برسد، من ارزیابی‌های‌مان را به شورای حکام گزارش خواهم داد. مدیرکل آژانس افزود: من با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و عباس عراقچی معاون ایشان رایزنی‌هایی داشته‌ام که در آن درباره راه‌حل‌هایی برای تمام مسائل باقیمانده درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی تسریع آن گفت‌وگو کرده‌ایم. آژانس هم‌چنان آماده است تا روند حل تمام مسائل باقیمانده در چارچوب همکاری‌ها را تسریع بخشد که می‌تواند با افزایش همکاری‌ ایران و فراهم شدن امکان دسترسی به موقع به تمام اطلاعات، اسناد، سایت‌ها، مواد و افراد مربوطه مفهوم یابد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید