Performancing Metrics

امکان واردات اینترنت با یک سوم قیمت | اتاق خبر
کد خبر: 112431
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1394 - 08:00
اتاق نیوز - رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: تحقیق، توسعه، پژوهش و R&D از مهم‌ترین مباحث در حوزه مخابرات و زمینه ساز حیات اقتصادی، اجتماعی و فناورانه مخابرات...
اتاق نیوز - رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: تحقیق، توسعه، پژوهش و R&D از مهم‌ترین مباحث در حوزه مخابرات و زمینه ساز حیات اقتصادی، اجتماعی و فناورانه مخابرات است و کشورهای پیشرفته به خوبی به این بخش می پردازند.
سید هاشمی در آئین افتتاح 610 طرح مخابراتی استان مرکزی با بیان اینکه مخابرات زیربنا و زیرساخت کشور است، با تاکید بر اینکه تامین اینترنت جزو وظایف و زیرساخت‌ وزارت ارتباطات است، گفت: اگر بتوانیم به حوزه واردات اینترنت وارد شویم با یک سوم قیمت می‌ توانیم اینترنت وارد کرده و پهنای باند را ایجاد کنیم. وی ضمن اشاره به پرداخت 33 درصد از درآمد مخابرات به دولت، تصریح کرد: این شرکت سال گذشته چهار هزار و 200 میلیارد تومان بابت مالیات و فرکانس به دولت پول پرداخت کرده است. وی ضمن تاکید بر اینکه در گذشته سوئیچ‌ها را بیشتر از کشورهای کره و چین و گاهی از فرانسه وارد می‌کردیم، گفت: با اعمال شدید تحریم‌ها تامین این سوئیچ‌ها هزینه بسیاری را رقم زد و به کلیه شرکت‌ها ابلاغ شد تا نسبت به ساخت این تجهیزات اقدام کنند. سید هاشمی بیان کرد: خوشبختانه استان مرکزی در این موضوع بسیار پیشرو بوده است و امروز شاهد ساخت سوئیچ‌هایی از 256 شماره‌ای تا دو هزار شماره‌ای در این استان هستیم که قابل افزایش به پنج تا شش هزار شماره‌ای هستند. وی افزود: مهندسین شرکت مخابرات استان مرکزی در راستای اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در تولید تجهیزات، تحول بسیار بزرگی را با بکارگیری فناوری اطلاعات رقم زده‌اند. وی با بیان اینکه 70 درصد تجهیزات این سوئیچ‌های تولید شده ساخت داخل است، گفت: این شرکت برای جبران 30 درصد مابقی با دانشگاه صنعتی شریف قرارداد بسته است تا کارت‌های مربوطه را در داخل تولید کند و این سوئیچ‌ها به کالای 100 درصد بومی تبدیل شوند. رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: کیفیت این سوئیچ‌ها بالاتر از نمونه‌های خارجی است و حتی در گرمایش و سرمایش بیشترین مقاومت را دارند و با کمترین مصرف انرژی قابل توسعه به هر میزان هستند. سید هاشمی اظهار کرد: ما معتقد به افزایش پهنای باند برای ارائه خدمات adsl به میزان مورد نیاز مصرف‌کننده هستیم تا در حداقل زمان بتواند به اطلاعات مربوطه جهانی دسترسی پیدا کند و قطعا مباحث امنیتی و فرهنگی بر اساس پیوست‌های خود رعایت خواهد شد و رعایت این نکته مانع افزایش باند نیست و نخواهد بود. وی همچنین با بیان اینکه واتس‌آپ و وایبر بین‌المللی است و خدمات آن رایگان است، گفت: توصیه به استفاده از آنها نمی‌کنیم بلکه مشتریان را به استفاده از فناوری‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی خومان توصیه می‌کنیم، همراه اول اپلیکیشن‌های متنوعی را عرضه کرده و مردم هم استفاده می‌کنند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید