Performancing Metrics

اختصاصی/کیوان کاشفی:دولت نمی تواند در انتخابات هیات رئیسه اتاق دخالت کند | اتاق خبر
کد خبر: 112694
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1394 - 15:56
اتاق نیوز- من اعتقادی به این قضیه که دولت می تواند در انتخابات هیات رئیسه دخالت کند ؛ندارم.با توجه به روحیه ایی که ازهیات نمایندگان اتاق ایران سراغ دارم قطعا اجازه چن
اتاق نیوز- من اعتقادی به این قضیه که دولت می تواند در انتخابات هیات رئیسه دخالت کند ؛ندارم.با توجه به روحیه ایی که ازهیات نمایندگان اتاق ایران سراغ دارم قطعا اجازه چنین کاری را به دولت نخواهند داد.
کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار اتاق نیوز گفت:من اعتقادی به این قضیه که دولت می تواند در انتخابات هیات رئیسه دخالت کند؛ندارم.با توجه به روحیه ایی که ازهیات نمایندگان اتاق ایران سراغ دارم قطعا اجازه چنین کاری را نخواهند داد.البته دولتی ها هم قصد دخالت در انتخابات را ندارند. یک عده از دولتی ها به اشکال مختلف وارد اتاق شده اند و مشغول فعالیت اند، بسیاری از آن ها منابع خوبی برای اتاق محسوب می شوند که باید از آن ها استفاده کنیم .چنانچه یکی از این افراد از کاندیدایی حمایت کند نمی توان گفت اتاق تحت تاثیر دولتی ها قرار گرفته است.من معتقدم حتی اگر دولت قصد دخالت در انتخابات را داشته باشد نمی تواند این کار را انجام دهد. کاشفی در پاسخ به این که شنیده ها حاکی است کاندید هیات رئیسه اتاق شده اید؛اظهار داشت:این موضوع هنوز قطعی نشده است؛البته یکسری پیشنهادهایی در این خصوص داده شد اما تصمیم ام را بعد از جلسه نهایی با دوستان اعلام می کنم و بدون هماهنگی روسای سایر اتاق های کشور چنین کاری نخواهم کرد.همچنین اگر کسانی باشند که واجد شرایط بوده و حضورشان مثمر ثمر باشد قطعا از آن ها حمایت خواهم کرد. وی افزود: اتاق طی سه دور گذشته تا کنون روند موفقیت آمیزی را طی کرده و مشکلات بسیاری را پشت سرگذاشته تا امروز به این جایگاه دست یافته است.اکنون اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی به خوبی توانسته حقانیت خود را در کشور ثابت کند.اما شرایط امروز می طلبد که اتاق دارای استراتژی داخلی و خارجی باشد. وی با اشاره به این که اتاق باید با دولت همکاری داشته باشد؛اظهار داشت: ما باید در کنار دولت باشیم نه جلوتر از آن و نه عقب تر.امروز کسانی که در اتاق های سراسر کشور فعالیت می کنند بسیار مطالبه گر اند.زیرا هر اتفاقی که می افتد یا هر تصمیمی که توسط دولت اخذ می شود در نهایت فعالان اقصادی هستند که نتیجه آن را می بینند .بنابراین باید مورد توجه و مشاوره دولت قرار گیرند.باید دردور جدید اتاق بیش از گذشته در تصمیم گیری های اقتصادی تاثیر گذار باشد. وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: تا کنون اجرای این اصل چندان جدی گرفته نشده و به بیراهه رفته است. یکی از اولویت های اتاق باید تمرکز بر این اصل مهم باشد.زیرا تا زمانی که اقتصاد دست بخش دولتی و شبه دولتی باشد ؛سرمایه گذاری خارجی رونق چندانی نخواهد داشت و در سیستم اقتصادی کشور هم شاهد تغییرات خاصی نخواهیم بود. وی در رابطه با مسائل داخلی اتاق نیز گفت: اتاق ایران به معنای واقعی باید اتاق فعالان اقتصادی ایران باشد نه این که فقط یک ساختمان به اسم اتاق ایران وجود داشته باشد یعنی به همه اتاق های کشور باید خدمت رسانی کند.اولین رسالت ما خدمتگزاری به اعضاست و نباید این مهم را فراموش کنیم.اما گاه آنقدر به مسائل حاشیه ایی می پردازیم که رسیدگی به مشکلات کوچک اما مهم را فراموش می کنیم. کاشفی ادامه داد:یکی از مواردی که حتما باید در برنامه های اتاق بازرگانی قرار گیرد؛برنامه ریزی برای شرایط پس از تحریم است.باید خودمان را برای این موضوع آماده کنیم و با شناسایی نقاط قوت و ضعف امان استراتژی مناسبی برای بعد از تحریم ها پیاده کنیم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید