Performancing Metrics

نرخ جهانی طلا ثابت ماند | اتاق خبر
کد خبر: 112822
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1394 - 11:27
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی پس از صعود در دو روز گذشته، به دلیل تقاضای ضعیف سرمایه گذاران برای این فلز ارزشمند ثابت ماند....
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی پس از صعود در دو روز گذشته، به دلیل تقاضای ضعیف سرمایه گذاران برای این فلز ارزشمند ثابت ماند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات چهارشنبه بازار سنگاپور 1175 دلار بود. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 0.13 درصد افزایش به 1179 دلار رسید. این فلز زرد روز جمعه پس از انتشار آمار اشتغال در آمریکا که انتظارات را برای افزایش نرخهای بهره در سپتامبر بالا برد و به تقاضا برای این فلز زرد ضربه زد، به 1162 دلار در هر اونس سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از 19 مارس بود اما در دو روز گذشته 0.4 درصد افزایش داشت. افزایش دو روز گذشته طلا در پی عقب نشینی دلار پس از صعود چشمگیر روز جمعه صورت گرفت. دلار ضعیف‌تر طلا را برای خریداران ارزهای دیگر ارزانتر می‌کند و همچنین جذابیت این فلز زرد به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را افزایش می‌دهد. با اینهمه کاهش ارزش دلار برای پشتیبانی از قیمت طلا کافی نبوده است زیرا سرمایه گذاران به دلیل نگرانی نسبت به تغییر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که هزینه نگهداری داراییهای بدون بازده مانند طلا را افزایش می‌دهد، به خارج کردن سرمایه از بازار طلا اقدام کرده اند. ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز سه شنبه 0.42 درصد کاهش یافت و به 705.72 تن رسید که کمترین میزان از ژانویه بود. بر اساس گزارش رویترز، ذخایر هشت صندوق سرمایه گذاری طلای بزرگ جهان به کمترین میزان در پنج سال گذشته رسیده است. روند خروج سرمایه از این صندوقها صعود قیمت طلا را محدود خواهد کرد. از سوی دیگر تقاضای فیزیکی هم پشتیبانی چندانی برای طلا فراهم نکرده است. انتظار خریداران برای کاهش بیشتر قیمت و صعود بازارهای سهام در چین به تقاضا برای این فلز ارزشمند در آسیا لطمه زده است. طلا در ماه مه تحت تاثیر نشانه‌های افزایش تنش میان یونان و وام دهندگانش، به نخستین رشد قیمت ماهانه از ژانویه دست پیدا کرد. در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.31 درصد کاهش، به 15.99 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 1100 دلار بود در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.2 درصد کاهش، 738 دلار معامله شد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید