Performancing Metrics

وزير اقتصاد: بررسي لايحه حذف 4 صفر در كارگروه طرح تحول از يك ماه آينده | اتاق خبر
کد خبر: 1135
تاریخ انتشار: 23 تیر 1390 - 07:29

وزير اقتصاد از تغيير تدريجي واحد پول ملي خبر داد و گفت: لايحه حذف 4 صفر يك ماه ديگر در كارگروه طرح تحول دولت بررسي مي شود.

اتاق نیوزـ سيدشمس الدين حسيني امروز در حاشيه مراسم راه اندازي بورس نفت در جمع خبرنگاران در مورد حذف 4 صفر از پول ملي گفت: اصلاح واحد پول ملي از اولين مصوبات طرح تحول اقتصادي بود كه اجراي آن به پس از هدفمندي يارانه ها موكول شده بود.

وي با اشاره به اينكه طرح هدفمندي يارانه ها اجرا و گام اصلي آن يعني اصلاح قيمتها برداشته شد، افزود: اعلام جزئيات حذف صفها از پول ملي به انجام مطالعات بيشتر واگذار شده است و روز يكشنبه هفته جاري موضوع حذف 4 صفر از پول ملي براساس گزارشي كه بانك مركزي ارائه كرد در جلسه هيئت دولت به تصويب رسيد.

وزير اقتصاد با بيان اينكه هيئت وزيران بر مصوبات كارگروه طرح تحول اقتصادي صحه گذاشت، يعني كليت اين تصميم كه چهار صفر از پول ملي حذف شود را تصويب كرد، گفت: به دليل اينكه از پشتيباني مجلس همچون طرح هدفمندي يارانه ها برخوردار باشيم، قرار شد كه لايحه اي در اين خصوص ظرف يك ماه تدوين و در كميسيون اقتصادي دولت رسيدگي شود.

حسيني ادامه داد: لايحه حذف 4 صفر از پول ملي ظرف يكماه در كارگروه طرح تحول اقتصادي و كميسيون اقتصادي بررسي مي شود و سپس به دولت و پس از آن به مجلس مي رود. اصلاح واحد پول ملي به معناي تغيير ماهوي پول نيست و هركسي هر سپرده و سكه اي دارد ارزش آن را كما في السابق دارد و خواهد داشت.

وي با بيان اينكه واحد پول ملي نيز به صورت تدريجي تغيير خواهد كرد، گفت: اين اتفاق به اين شكل رخ مي دهد كه در يك سال يا دو سال ممكن است كه دو نوع پول داشته باشيم، ولي وضعيت تبديل واحد پولي كاملا مشخص است و اين كار را با آرامش و با انجام فرآيندهاي قانوني دنبال خواهد شد.

وزير اقتصاد از رسانه ها و مردم درخواست كرد كه به اطلاعيه هاي سخنگويي كه در اين مورد تعيين خواهد شد، توجه كنند و اين كار كما في السابق سخنگوي واحد و با يك تيم مشخص خواهد داشت. همچنين، مجري طرح حدف 4 صفر از پول ملي بانك مركزي است همانند، آقاي فرزين كه سخنگوي طرح تحول اقتصادي دولت بوده و در اين زمينه اطلاع رساني مي‌كند و من نيز به عنوان سخنگوي اقتصادي دولت از اين كار پشتيباني و حمايت مي كنم.

حسيني در مورد نامگذاري واحد پولي جديد گفت: گزينه هايي در اين خصوص وجود دارد اما شما نيز مي تواند پيشنهاد دهيد و زمان اجراي اين طرح نيز بستگي به مصوبات دولت در اين خصوص دارد، اين كار در دوره اي صورت مي گيرد كه امر جايگزيني پول جديد انجام شود.

وي در پاسخ به سئوال ديگري در مورد صندوق توسعه ملي از تعيين هيئت عامل اين صندوق خبرداد و گفت: سياست كلي كه به چه طرحهايي وام از محل صندوق اختصاص يابد تعيين شده است اما اينكه به كدام پروژه با چه وثيقه اي وام بدهند هيئت عامل، آن را مشخص مي كند. همچنين، هيئت امنا طبق قانون، سياستهاي كلي و خط مشي ء هاي صندوق را مشخص مي كند

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید