Performancing Metrics

بخش تعاون برای ایجاد «بورس تعاون» آمادگی کامل دارد/ توجه به فرهنگ‌‌سازی تعاون | اتاق خبر
کد خبر: 113538
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1394 - 21:00
اتاق نیوز - رئیس اتاق تعاون ایران در نخستین نشست کمیسیون تخصصی بورس، بانک، بیمه و نهادهای مالی ضمن اعلام آمادگی بخش تعاون برای ایجاد «بورس تعاون» به عنوان پنجمین رکن...
اتاق نیوز - رئیس اتاق تعاون ایران در نخستین نشست کمیسیون تخصصی بورس، بانک، بیمه و نهادهای مالی ضمن اعلام آمادگی بخش تعاون برای ایجاد «بورس تعاون» به عنوان پنجمین رکن بازار سرمایه ایران گفت: لازمه تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد، توسعه بازارهای این بخش است.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از فارس، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران امروز در نخستین نشست تخصصی بورس، بانک، بیمه و نهادهای مالی که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، اظهار داشت:‌ در زمینه حضور جدی و مؤثر در بازار سرمایه و تأمین بخش برنامه‌ریزی شده است و در این زمینه کمیسیون تخصصی با حضور صاحب‌نظران و مشاوران خبره بازار سرمایه استفاده خواهد شد.

وی افزود: 2 میلیون 600 هزار تعاونی در دنیا وجود دارند که قریب به یک میلیارد نفر اعضای آنان است و از 10 تعاونی برتر دنیا، 6 تعاونی در حوزه بانک و بیمه فعالیت می‌کنند.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه گردش مالی تعاونی‌ها در دنیا بالای 100 میلیارد دلار است، گفت: هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران نگاه ویژه‌ای به توسعه ابزارهای جدید تأمین مالی برای بخش تعاون دارد.

وی گفت: از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار آقای فطانت برای کمک به این بخش تقاضا داریم و در این زمینه برای ایجاد کارگروه مشترک از سازمان بورس و اوراق بهادار و نمایندگانی از اتاق تعاونی ایران آمادگی‌ لازم وجود دارد.

عبدالهی در واکنش به پیشنهاد رئیس سازمان بورس مبنی بر تشکیل پنجمین رکن بازار سرمایه ایران به‌عنوان «بورس تعاون» تأکید کرد: بخش تعاون به طور کامل آمادگی دارد تا همه توان خود را برای تشکیل این بورس مجزا به کارگیرد.

به گزارش فارس، فطانت با استقبال از پیشنهاد عبدالهی رئیس اتاق تعاون وعده کرد به زودی کارگروهی با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و اتاق تعاون ایران برای تسهیل ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه تشکیل شود.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید