Performancing Metrics

نرخ مالیات توافق شده امسال اصناف منطقی است | اتاق خبر
کد خبر: 114441
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1394 - 17:00
اتاق نیوز - عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: باتلاش موثر مسئولان اتاق اصناف ایران و برگزاری جلسات متعدد با سازمان امور مالیاتی، توافق مالیاتی صنوف بابت عملکرد سا

اتاق نیوز - عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: باتلاش موثر مسئولان اتاق اصناف ایران و برگزاری جلسات متعدد با سازمان امور مالیاتی، توافق مالیاتی صنوف بابت عملکرد سال 93 ، به امضای نمایندگان دو طرف رسید که نرخ آن در شرایط فعلی منطقی است.

محمدعلی صدیقی افزود: با توجه به شرایط رکودی بازار، پرداخت مالیات برای واحدهای صنفی مشکل است اما توافق صورت گرفته ( 8 تا 18 درصد) نسبت به سال های گذشته که میانگین مورد نظر سازمان مالیاتی 25 تا 30 درصد بود، معقول تر است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، مقرر شد صاحبان مشاغل بند (ج) ماده 95 قانون مالیات های مستقیم بر مبنای مالیات عملکرد سال 92، تا مبلغ یک میلیون تومان، 8 درصد رشد، مازاد بر یک میلیون تومان تا سقف سه میلیون تومان، 12 درصد رشد و از سه میلیون تومان به بالا، 18 درصد رشد را در اظهارنامه مالیاتی خود لحاظ کنند.

صدیقی اظهار کرد: این تفاهم نامه شامل مودیان موضوع بند (ج) ماده 95 قانون مالیات های مستقیم می شود و امسال به دلیل رای دیوان عدالت اداری ، تفاهم موضوع ماده 158 قانون مالیات های مستقیم با مشاغل موضوع بندهای (الف) و (ب)ماده 95 قانون مالیات های مستقیم صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: توافق امسال بر اساس عملکرد مالیاتی واحدهای صنفی در نظر گرفته شده و موافق این مسئله هستیم که کسانی که درآمدهای بیشتری دارند، باید مالیات بیشتری پرداخت کنند.

صدیقی افزود: اصناف دارای پروانه کسب همیشه زیر ذربین هستند و مالیات خود را پرداخت می کنند ضمن اینکه پرداخت مالیات را یک تکلیف شرعی می دانند و به همین دلیل تحت هر شرایطی مالیات خود را پرداخت کرده اند اما لازم است کسانی که سهم بیشتری از درآمد داشته و فرار مالیاتی دارند ، توسط مسئولان شناسایی و مالیات بیشتری از آنها اخذ شود.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران ترجیح می دهد توافق مالیاتی داشته باشد و راضی نیست تا مساله تعیین مالیات به دست ممیزین مالیاتی صورت بگیرد چرا که در این شرایط ممیزین به صورت سلیقه ای عمل می‌کند و امکان افزایش مالیات تا چندین برابر باشد.

صدیقی با بیان اینکه در سال همدلی و همزبانی دولت نیز باید با اصناف و مردم همدل و همزبان باشد، اظهار کرد: با توافق مالیاتی امسال، دولت در سال دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی ، همدلی و همزبانی خود با اصناف را نشان داد.

وی افزود: نصب صندوق مکانیزه که امسال نیز مانند سال های گذشته برای صنوف جدید اعلام شده، باید توسط کسبه اجرا شود . نصب صندوق مکانیزه فروش برای اصناف شیوه ای مناسب است که در همه دنیا در حال اجراست.

صدیقی تاکید کرد: تسهیلاتی برای خرید، نصب و آموزش کار با صندوق های مکانیزه باید در نظر گفته شود تا اصناف بتدریج با تکنولوزی روز همراه شوند ضمن اینکه تعیین مالیات برمبنای دفاتر فروش باشد.

گفتنی است این تفاهم نامه شامل مودیان موضوع بند (ج) ماده 95 قانون مالیات های مستقیم می شود و امسال به دلیل رای دیوان عدالت اداری ، تفاهم موضوع ماده 158 قانون مالیات های مستقیم با مشاغل موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده 95 قانون مالیات های مستقیم صورت نمی گیرد.

همچنین این دسته از مودیان محترم مالیاتی بایستی براساس مقررات و واقعیت های فعالیت اقتصادی خود نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی بابت عملکرد سال 93 به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

منبع: اتاق اصناف ایران

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید