Performancing Metrics

روغنی در گفتگو با اتاق نیوز: پیش بینی های دولت در قانون هدفمندی یارانه ها دچار اشکال شد | اتاق خبر
کد خبر: 114555
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1394 - 09:30
اتاق نیوز: رئیس سندیکای چوب و کاغذ گفت: دولت در تامین منابع مالی قانون هدفمندی یارانه ها با مشکلات بسیاری رو به رو است به طوری که امروزه پیش بینی های دولت با اشکالات مت...
اتاق نیوز: رئیس سندیکای چوب و کاغذ گفت: دولت در تامین منابع مالی قانون هدفمندی یارانه ها با مشکلات بسیاری رو به رو است به طوری که امروزه پیش بینی های دولت با اشکالات متعددی رو به رو شده است.
ابوالفضل روغنی عضو خانه اقتصاد ایران با اشاره به کاهش و پرداخت نشدن سهم تولید از قانون هدفمندی یارانه ها به اتاق نیوز اعلام کرد: اینکه دولت نخواهد این سهم را پرداخت نکند؛ درست نیست زیرا دولت یازدهم با بی پولی و مشکلات مالی بسیاری دست به گریبان است. وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بارها اعلام کرده است که دولت در پرداخت سهم تولید از هدفمندی یارانه ها با مشکل بزرگی به نام منابع مالی و ناشناخته بودن شیوه تامین مالی روبه رو بوده و در برخی از موارد این منابع را نیز در اختیار ندارد. روغنی با انتقاد از نبود پیش بینی در شناسایی منابع مالی در دولت های قبل یادآور شد: در این قانون چند موضوع برای تامین و افزایش منبع مالی طرح هدفمندی یارانه ها مورد ارزیابی قرار گرفت که باید به طور همزمان اجرایی می شدند. رئیس سندیکای چوب و کاغذ افزود: به عنوان مثال افزایش قمیت حامل های انرژی، اصلاح نظام گمرکی، ساماندهی سیاست های بانکی و... باید همزمان اجرایی می شد تا دولت بتواند به درآمد مناسبی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برسد. وی گفت: از این موارد تنها، نرخ حامل های انرژی افزایش یافت به همین دلیل پیش بینی های دولت را با اشکال مواجه کرد و به طوری که هم اکنون دولت یازدهم با بی پولی و نبود بودجه روبه رو شده است. روغنی تصریح کرد: هرچند قیمت حامل های انرژی نیز افزایش یافت؛ اما باز هم دولت نتوانست از بخشی به نام از برق و گاز در مصارف خانگی، تامین منابع کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید