Performancing Metrics

صعود طلای جهانی متوقف شد | اتاق خبر
کد خبر: 114663
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1394 - 11:23
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی تحت تاثیر انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن زمان افزایش نرخهای بهره آمریکا که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، تحت فشار قرار گ...
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی تحت تاثیر انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن زمان افزایش نرخهای بهره آمریکا که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، تحت فشار قرار گرفت و با کاهش روبرو شد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور پس از کاهش 0.4 درصدی در پایان معاملات روز گذشته، روز جاری 0.1 درصد کاهش یافت و به 1179 دلار رسید. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.2 درصد کاهش یافت و به 1177 دلار رسید. بازار بورس طلای شانگهای شمش طلا با خلوص 99.99 درصد، 0.8 درصد کاهش یافت و به 235.50 یوان در هر گرم (1187 دلار در هر اونس) رسید. همه چشمها به بیانیه نشست دو روزه کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که امروز به پایان می‌رسد. کنفرانس مطبوعاتی جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا هم پس از این نشست برگزار می‌شود و انتظار می‌رود برآوردی را برای زمان افزایش نرخهای بهره فراهم کند. طلا امسال در شرایطی که سرمایه گذاران به دقت آمار اقتصادی آمریکا را دنبال می‌کنند تا زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره در این کشور را ارزیابی کنند، تغییر اندکی داشته است. تحلیلگران بارکلیز پیش بینی کردند بانک مرکزی آمریکا در نشست جاری خود ممکن است افزایش نرخهای بهره را تصویب نکند اما احتمال بالایی وجود دارد که به افزایش نرخها در سپتامبر اشاره کند. نرخهای بالاتر به جذابیت طلا که سرمایه گذاری بدون بازده است، آسیب می‌زند و با افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران، آنها را به سوی دارایی‌هایی مانند سهام جذب می‌کند. سرمایه گذاران آمار اقتصادی آمریکا را برای ارزیابی زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره در این کشور دنبال می‌کنند. شاخص دلار بلومبرگ طی سال گذشته 16 درصد رشد کرد. صعود ارزش ارز آمریکا طلا را تحت فشار قرار می‌دهد و افزایش قیمت این فلز زرد را محدود می‌کند. ادامه بحران بدهی یونان به ایجاد تقاضا برای طلا و پشتیبانی از این فلز کمکی نکرد. طلا معمولا در شرایط بی‌ثباتی مالی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود اما دورنمای تحکیم سیاست پولی در آمریکا، بحران بدهی یونان را تحت الشعاع قرار داده است. در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد کاهش یافت و به 15.9835 دلار رسید. پلاتین حداکثر 0.7 درصد کاهش یافت و به 1073 دلار رسید که کمترین قیمت از آوریل سال 2009 به این طرف بود. پالادیم با 0.6 درصد کاهش، 728 دلار معامله شد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید