Performancing Metrics

ربیعی خبرداد: تدوین لایحه‌ای واحد برای همسان‌سازی خدمات حمایتی | اتاق خبر
کد خبر: 114842
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1394 - 17:26
اتاق نیوز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای همسان‌سازی خدمات حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر و گروه‌های هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی لایح
اتاق نیوز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای همسان‌سازی خدمات حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر و گروه‌های هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی لایحه حمایتی واحد برای این خدمات تدوین می‌شود.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، در دیدار دکتر ربیعی و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که با حضور معاونین و مهندس فتاح برگزار شد، ربیعی با بیان اینکه با مطالعه همسان سازی خدمات در جامعه هدف هر دو دستگاه حمایتی را مد نظر قرار دهیم گفت: بر این اساس باید از شاخص های شناسایی تا سایر اقدامات و خدمات را یکسان کنیم و آن را به عنوان یک دستور العمل مبنای کار قرار دهیم. وی با تاکید بر اینکه اساس سازمان های حمایتی توانمند سازی و کمک به افراد تحت پوشش برای خروج از این سازمان هاست افزود: چرخه توانمند سازی دو حرکت اصلی دارد که یکی از آنها اشتغال و دیگری مسکن است. وی در ادامه به مشکل مسکن مددجویان اشاره و خاطر نشان کرد: با برطرف شدن مشکل اشتغال، نیازهای مالی خانواده کمتر می شود و افراد برای خروج از سازمان های حمایتی آماده تر می شوند.

لزوم هم افزایی در ارائه خدمات به نیازمندان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم هم افزایی در ارائه خدمات حمایتی برای نیازمندان و همراهی دو مجموعه به منظور حل مشکلات بیشتری از نیازمندان تاکید کرد. سید پرویز فتاح در این دیدار با بیان اینکه تا کنون علت مراجعه افراد جهت تحت حمایت قرار گرفتن توسط این نهاد به صورت علمی و کارشناسی مورد بررسی قرار نگرفته است،گفت: وظیفه اصلی ما توانمندی افراد تحت حمایت و خروج از چرخه حمایتی این نهاد است؛ چرا که اکتفا به دریافت مستمری مشکلی از این افراد حل نخواهد کرد. وی بر لزوم برطرف سازی مشکل مسکن افراد تحت حمایت تاکید کرد و افزود: اگر مشکل مسکن این افراد حل شود خیلی از مشکلات آنان از بین می رود و در این زمینه از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهد شد. وی با تاکید بر توسعه بیمه تامین اجتماعی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اعم از شهری و روستایی خواستار هم افزایی در پرداخت مستمری، یارانه و اجرای طرح حمایت غذایی افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی شد و افزود: این خدمات پراکنده را باید به صورت منسجم مدیریت کرد. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه موازی کاری های کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را باید به حداقل برسانیم، خاطر نشان کرد: ما باید بدون تعصب سازمانی، آمار ها و خدمات را با هم هماهنگ کنیم و اگر این کار نیاز قانونی داشت آن را برطرف سازیم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید