Performancing Metrics

قطع کابل‌های فیبر نوری در آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 114988
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1394 - 10:00
اتاق نیوز - کابلهای فیبر نوری انتقال اینترنت در ایالت سانفرانسیسکو آمریکا برای چندمین بار توسط افراد ناشناس قطع شده است....
اتاق نیوز - کابلهای فیبر نوری انتقال اینترنت در ایالت سانفرانسیسکو آمریکا برای چندمین بار توسط افراد ناشناس قطع شده است.
به نقل از بیزینس اینسایدر، پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌ آی) در حال حاضر به دنبال این است که بفهمد چه کسی یا گروهی در پس قطع کابلهای فیبر نوری ارتباط اینترنت در این ایالت هستند. یکی از تازه‌ترین موارد این اتفاق در منطقه والنات کریک در حومه اوکلند رخ داده است. این اقدام مجرمانه باعث شده کاربران شبکه ارتباطی ای تی & تی تا زمان تعمیر خطوط انتقال بدون شبکه اینترنت بماند. شرکت ای تی & تی در حال حاضر به هر کس که بتواند سرنخی درباره‌ عامل این قطعی خطوط انتقال اینترنت بدهد 1000 دلار جایزه خواهد داد. تاکنون 10 مورد قطع کابل‌های فیبر نوری گزارش شده است. این اتفاق در ژوئیه سال گذشته در منطقه بارکلی کالیفرنیا شروع شد و از آن زمان تاکنون سرویس اینترنت این منطقه مدام قطع شده است. دیگر شهرهایی که تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته‌اند شامل فرمونت، سن خوزه و آلامو می‌شوند. اگر چه بیشتر موارد قطعی در نیمه شب رخ داده، اما تازه‌ترین مورد قطع کابل‌ها در ساعت 1.5 ظهر گزارش شده است. در سال 2013 ایستگاه‌های گاز و برق سن خوزه مورد تخریب قرار گرفتند. این در حالی است که برخی گمانه‌زنی می‌کنند که این اقدامات به هم مرتبط هستند اما اف بی آی معتقد است تازه‌ترین مورد قطع کابل‌ها به موارد قبلی ارتباط ندارد. در ایستگاه‌های برق و گاز سن خوزه 17 مبدل طعمه حریق شدند. تحلیلگران می‌گویند نابودی 9 ایستگاه کلیدی در آمریکا می‌تواند به قطع برق سراسری در این کشور منجر شود. از زمان انتشار این اطلاعات از سال 2014 نگرانی‌ها درباره آسیب‌پذیری شبکه برق آمریکا بالا گرفته است. گرگ ووتریچ مامور اف بی آی از مردم خواسته تا هرگونه اقدام مشکوک را که بتواند به قطع کابل‌ها در سانسفرانسیکو ارتباط داشته باشد گزارش دهند. وی همچنین افزود: این امکان وجود دارد که افراد مظنون در قالب کارگران نگهداری خطوط ارتباطی وارد عمل شوند و ابزار‌های قطع کابل در اختیار داشته باشند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید