Performancing Metrics

خانه‌ها باید گارانتی شوند! | اتاق خبر
کد خبر: 115350
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1394 - 12:53
اتاق نیوز - یک کارشناس ایمنی ساختمان بر لزوم بازتعریف جایگاه گارانتی و خدمات پس از فروش در حوزه صنعت ساختمان کشور تاکید کرد....
اتاق نیوز - یک کارشناس ایمنی ساختمان بر لزوم بازتعریف جایگاه گارانتی و خدمات پس از فروش در حوزه صنعت ساختمان کشور تاکید کرد.
جواد نوفرستی اظهار کرد: کارشناسان بر ضعیف بودن جایگاه گارانتی و خدمات پس از فروش در حوزه صنعت ساختمان کشور تاکید دارند. سوال این است که چرا کسی از انبوه‌سازان، کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش نمی‌خواهد؟ انبوه‌سازان باید برای ساختمانی که می سازند خدمات پس از فروش بدهند و کیفیت آن را چند سال گارانتی کنند و تضمین بدهند که هیچ اتفاقی که به ساخت ساختمان برگردد رخ نخواهد داد و در صورت وقوع اتفاق، مسئولیت رفع مشکل را بپذیرند. وی افزود: مجریان ذی‌صلاح آماده دادن تضمین کیفیت و گارانتی ساختمان هستند و حساب شان از بساز و بفروش‌ها جداست. این یعنی باور به کیفیت محصول تولیدی و کیفیت عملکرد و کار خود. این‌جاست که تفاوت "مجری ذیصلاح" از "بساز و بفروش" یا بعبارت بهتر مصطلح "بساز و بیانداز" مشخص می شود و اهمیت الزام قانونی "واگذاری ساخت و ساز به مجریان ذیصلاح" نمایان می شود. نوفرستی در پاسخ به این سوال که چرا نباید ساختمان‌ها گارانتی شوند گفت: بنظر می رسد بخشی از آن بخاطر ضعف مجریان قانون، عدم بازدارندگی قانون و عدم اطلاع مردم از حقوق‌شان در مورد مطالبه کیفیت ساختمان بر می‌گردد. این کارشناس بهینه سازی انرژی و ایمنی ساختمان ادامه داد: اگر مردم بدانند که ایمن بودن ساختمان حق آنهاست و در صورت ناایمن بودن ساختمان، می توانند از سازنده ساختمان نزد مراجع قانونی اعاده حق کنند، سازنده به راحتی قانون را دور نخواهد زد و ساختمان ایمن‌تر خواهد ساخت یا ناایمن نخواهد ساخت. به گفته نوفرستی، مردم و بهره برداران باید بدانند که ساختمانی که تحویل می گیرند بگونه‌ای ساخته شود که مصرف انرژی در آن کم باشد و انرژی زیادی برای گرمایش و سرمایش محیط خانه صرف نشود. اگر آن‌گونه نبود و مصرف انرژی مصرفی برای گرمایش و سرمایش ساختمان خیلی بالاتر از حد طبیعی و نرمال بود، می‌تواند به پشتوانه قانون نزد مراجع قانونی از سازنده ساختمان اعاده حق کند، سازندگان ساختمان، ساختمان های با کیفیت تر از نظر کاهش مصرف انرژی و دوستدار محیط زیست خواهند ساخت.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید