Performancing Metrics

ادعای واهی آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم | اتاق خبر
کد خبر: 115373
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1394 - 13:47
اتاق نیوز - وزارت خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود و در ادعایی واهی در تازه‌ترین «گزارش سالانه تروریسم» که روز جمعه منتشر کرده ایران را به حمایت از تروریس
اتاق نیوز - وزارت خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود و در ادعایی واهی در تازه‌ترین «گزارش سالانه تروریسم» که روز جمعه منتشر کرده ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.
به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود که به مسأله مبارزه با تروریسم جهانی می‌پردازد ایران را به ادامه حمایت از گروه‌هایی که واشنگتن آنها را تروریست می‌خواند متهم کرده است. در این گزارش ادعا شده است: ایران در سال 2014 به حمایت و مسلح کردن حماس در غزه و حزب‌الله در لبنان که اسرائیل را در یک سال گذشته هدف قرار داده‌اند، ادامه داده و از فعالیت‌های محدودی در آفریقا،‌ آسیا، آمریکای لاتین و برخی گروه‌ها در خاورمیانه حمایت کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گزارش خود به حمایت ایران از دولت عراق و سوریه برای مقابله با گروه‌های تروریستی اشاره کرده و مدعی شده است که این اقدامات تروریستی است. در این گزارش آمده است: اغلب تلاش‌های ایران در سال 2014 روی جبهه مقاومت در عراق و سوریه و حمایت و آموزش به نیروهای حزب‌الله و حماس و دیگر گروه‌های تروریستی فلسطینی متمرکز بوده است. به نوشته این روزنامه آمریکایی، گزارش جدید وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده که نه انتخاب حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و نه دورنمای حصول یک توافق میان تهران و گروه 1+5 موجب تغییر سیاست‌ خارجی ایران در خاورمیانه نشده است. در این گزارش کشورهای ایران، کوبا، سودان و سوریه در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گرفته‌اند. نکته مهم‌ این گزارش آن است که در لیست حامیان تروریسم همچنان نام کوبا وجود دارد که دروغ بودن ادعای تغییر در رفتار آمریکا در قبال این کشور را نشان می‌دهد. تسلیح شبه نظامیان و ارتش اوکراین برای سرکوب مردم، آموزش رسمی به تروریست‌ها در ترکیه و اردن برای حضور در سوریه، حمایت از سعودی‌ها برای بمباران مردم و اهداف غیرنظامی در یمن، ارتباط با گروهک منافقین و ... فهرستی از اقدامات تروریستی آمریکا طی یک سال اخیر است. مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این در واکنش به اینگونه گزارشات گفته است: ایران بزرگترین قربانی تروریسم در سه دهه گذشته بوده و ایراد اتهام به چنین کشوری انحراف از واقعیات و بر اساس معیارهای دوگانه و رویکرد سیاسی است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین این گزارشات را رد و تأکید کرده است: حضور و فعالیت آزادانه تروریست‌ها در آمریکا که عامل شهادت بیش از 15 هزار نفر از شهروندان ایرانی و مقامات ارشد کشورمان بوده‌ و همچنین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشتار مردم بی‌گناه منطقه و چشم‌پوشی از جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، ادعای دولتمردان آمریکا در مقابله با تروریسم را به چالش جدی می‌کشد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید