Performancing Metrics

هاموند: امیدواریم در این دور از مذاکرات شاهد پیشرفت های واقعی باشیم | اتاق خبر
کد خبر: 116259
تاریخ انتشار: 2 تیر 1394 - 06:30
اتاق نیوز - در حالی که کمتر از ۱۰ روز به ضرب الاجل خود خوانده مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ باقی مانده، وزیر خارجه انگلیس از تهران خواست برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ...
اتاق نیوز - در حالی که کمتر از ۱۰ روز به ضرب الاجل خود خوانده مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ باقی مانده، وزیر خارجه انگلیس از تهران خواست برای به نتیجه رسیدن مذاکرات انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از رویترز، فیلیپ هاموند در بدو ورود به لوکزامبورگ برای شرکت در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: اگر بخواهیم به توافق برسیم، ضروری است که شاهد انعطاف بیشتری از سوی شرکای ایرانی باشیم؛ با این حال، این یک مذاکره است و همیشه انتظار داشتیم که به جایی برسیم، و حتی از آن هم پیش‌تر برویم.

محمدجواد ظریف نیز امروز به نوبه خود خواهان انعطاف بیشتر کشورهای گروه ۱+۵ برای رسیدن به توافق جامع هسته ای شد. وزیر امور خارجه انگلیس مذاکرات کنونی بین تهران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان را بسیار جدی خواند و ابراز امیدواری کرد که در این دور از مذاکرات طرفین شاهد پیشرفت هایی واقعی باشند.

هاموند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن مهلت تعیین شده پایان ژوئن برای چند روز دیگر تمدید شود یا خیر، گفت: اجازه بدهید ببینیم به کجا می‌رسیم زیرا در تلاشیم تا پیش از فرا رسیدن ضرب الاجل به توافق برسیم.

این در حالی است که ایران و گروه ۱+۵ در حال مذاکره برای نگارش متن توافق جامع هسته ای براساس راه حل های بدست آمده در مذاکرات ۱۳ فروردین لوزان سوئیس هستند.

پیشتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اعلام کرده بود که ایران خواهان دست یافتن به توافق خوب است و این توافق را فدای زمان نخواهد کرد. ظریف با اشاره به مذاکرات جاری برای تکمیل نگارش متن توافق جامع هسته‌ای گفت: هنوز اختلافاتی باقی مانده که برخی فنی و برخی هم سیاسی است.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید