Performancing Metrics

بهای جهانی طلا کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 116426
تاریخ انتشار: 2 تیر 1394 - 13:03
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی روز جاری اندکی افزایش یافت با اینهمه موفق نشد سقوط سنگین روز گذشته را که در نتیجه صعود بازارهای سهام و خوش بینی نسبت به فروکش کردن بحران ...
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی روز جاری اندکی افزایش یافت با اینهمه موفق نشد سقوط سنگین روز گذشته را که در نتیجه صعود بازارهای سهام و خوش بینی نسبت به فروکش کردن بحران بدهی یونان متحمل شد، جبران کند.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور با اندکی افزایش به 1186 دلار رسید اما همچنان تحت تاثیر کاهش 1.3 درصدی روز گذشته بود. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 0.09 درصد افزایش، 1185 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته 1.5 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش در بیش از یک ماه گذشته بود. طلا که همواره یک سرمایه گذاری مطمئن در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و مالی به شمار می‌رود، در روزهای گذشته تحت تاثیر وخامت بحران بدهی یونان اندکی پشتیبانی شده بود اما اقدام دولت این کشور در معرفی پیشنهاد بودجه جدید که مورد استقبال رهبران منطقه یورو قرار گرفت و احتمال توافق میان آتن و وام دهندگانش را افزایش داد، تقاضا برای این فلز زرد را محدود کرد. به گفته تحلیلگران، خوش بینی نسبت به دورنمای توافق میان یونان و وام دهندگانش به معنی فشار بیشتر بر طلا خواهد بود که اخیرا با تقاضای فیزیکی اندک و خروج سرمایه از صندوقهای سرمایه گذاری طلا روبرو بوده است. ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است، در پایین‌ترین سطح از سپتامبر سال 2008 قرار دارد با اینهمه روز دوشنبه افزایش اندکی داشت و به 705.48 تن رسید که نخستین افزایش از 26 ماه مه بود. بر اساس گزارش رویترز، تقاضای فیزیکی برای طلا در هند و چین که بزرگترین مصرف کنندگان طلای آسیا هستند، به دلیل نگرانی نسبت به بارندگیهای موسمی در هند و همچنین صعود بازارهای سهام در چین اندک بوده است اما مهمترین عاملی که بر قیمت طلا سنگینی می‌کند، دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکاست که تقاضا برای این فلز به عنوان یک دارایی بدون بازده را محدود خواهد کرد. شرکت میتسوبیشتی هفته گذشته پیش بینی کرد قیمت طلا در صورت افزایش نرخهای بهره آمریکا ممکن است به 1050 دلار در هر اونس کاهش پیدا کند که کمترین میزان از فوریه سال 2010 خواهد بود. طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون که معامله گران در تلاش بودند زمان افزایش نرخهای بهره را ارزیابی کنند، بیش از 10 بار بین صعود و سقوط نوسان داشته است. این فلز ارزشمند از انتهای مارس تاکنون 1.6 درصد صعود کرده است و به سوی نخستین رشد سه ماهه در یک سال گذشته پیش می‌رود.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید