Performancing Metrics

فقر گریبانگیر 115 میلیون زن بیوه در جهان | اتاق خبر
کد خبر: 116447
تاریخ انتشار: 2 تیر 1394 - 14:14
اتاق نیوز - بیست و سوم ماه ژوئن به صدها میلیون زن در جهان اختصاص دارد که به دلیل فوت همسر، بیوه شده‌اند و با مشکلات خاص خود دست و پنجه نرم می‌کنند....
اتاق نیوز - بیست و سوم ماه ژوئن به صدها میلیون زن در جهان اختصاص دارد که به دلیل فوت همسر، بیوه شده‌اند و با مشکلات خاص خود دست و پنجه نرم می‌کنند.
همزمان با بیست و سوم ماه ژوئن و دهمین سالگرد «روز جهانی زنان بیوه» فرصتی فراهم شده تا به زنانی که به دلیل فوت همسرانشان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و از برخی محرومیت‌ها رنج می‌برند، توجه شود. در حقیقت اختصاص این روز به زنان بیوه فرصتی فراهم می‌سازد تا جهت رفع خشونت و تبعیض علیه این زنان و خانواده‌هایشان اقداماتی انجام شود. این زنان باید مطمئن باشند که به همراه فرزندانشان از حقوقی برابر با شهروندان دیگر برخوردار هستند و شانس آنان برای یافتن شغل، ادامه تحصیل و فعالیت در جامعه برابر است. بررسی‌ها حاکی از آن است که از میان 258 میلیون زن بیوه در سراسر جهان بیش از 115 میلیون نفر از آنان در فقر زندگی می‌کنند، 86 میلیون نفر از آنان از سوءاستفاده‌های جسمی رنج می‌برند و همچنین یک میلیون و 500 هزار کودکی که مادرانشان بیوه هستند پیش از پنج سالگی فوت می‌کنند. روز جهانی زنان بیوه فرصتی برای افزایش آگاهی در مورد مشکلات متوجه این قشر از جامعه است تا تدابیری برای در نظر گرفتن حقوق آنان اتخاذ شود. برای برخی زنان، بیوه شدن تنها به مفهوم از دست دادن همسرشان نیست، بلکه در برخی موارد آنان تمامی داشته‌های خود را از دست می‌دهند. در برخی کشورها زنان بیوه با مشکلاتی همچون تبعیض اجتماعی و خشونت روبه‌رو هستند و نگاه مثبتی به آنان وجود ندارد. نکته مهم این است که زنان بیوه تنها قربانی این وضعیت نیستند و مشکلاتی متوجه فرزندان آنان هم هست. در صورتی که فرض شود هر زن بیوه به طور متوسط سه فرزند داشته باشد و برخی از اعضای خانواده‌اش نیز با او زندگی کنند، زندگی نزدیک به یک میلیارد انسان متوجه این وضعیت خواهد بود. کودکان این زنان در برخی از کشورها مجبور می‌شوند برای حمایت مالی خانواده‌شان، خود را از ادامه تحصیل محروم کنند و برای خانواده‌شان درآمدزایی داشته باشند و در نتیجه آنان در برابر معضلات قاچاق انسان و کار اجباری آسیب‌پذیرتر خواهند بود. به گزارش روزنامه گاردین، ضرورت دارد شرایطی فراهم شود تا همه زنان به لحاظ مالی و اجتماعی بتوانند از خود و خانواده‌شان حمایت کنند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید