Performancing Metrics

تولیدکنندگان مطرح، واردکننده از چین شده اند | اتاق خبر
کد خبر: 116475
تاریخ انتشار: 2 تیر 1394 - 15:23
اتاق نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی کارخانه های مطرح تولیدکننده کفش در ایران در حال حاضر تبدیل به واردکنندگان کفش از کشور چین و
اتاق نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی کارخانه های مطرح تولیدکننده کفش در ایران در حال حاضر تبدیل به واردکنندگان کفش از کشور چین و همچنین کارمندان و کارگران آنها بیکار شده اند.
بهروز نعمتی افزود: متاسفانه یکی از برندهای معروف ایرانی که در تمام دنیا نام آشنا بود این روزها مانند برخی دیگر از کارخانه های مشابه، به فروشنده کفش های چینی تبدیل شده و این در حالی است که در گذشته حداقل 30 هزار نفر در هر کدام از این کارخانه ها بصورت مستقیم مشغول به کار بوده اند. وی ضمن تاکید بر توان بالقوه ایران در تولید کفش، از بی توجهی مسوولان به صنعت کفش کشور انتقاد کرد و حمایت دولت از این صنعت را منجر به ایجاد شغل برای بسیاری از جوانان بیکار دانست. وی ادامه داد: ما باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم و شکی نیست که با حمایت از آنها، توسعه اقتصادی کشور محقق می شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین اشتغالزایی در صنعت کفش را ارزان دانست و گفت: این بخش پتانسیل بسیاری برای جذب بیکاران دارد و ما می توانیم با توسعه آن، علاوه بر تامین نیازهای داخل، ارزآوری مناسبی به کشور داشته باشیم. نماینده مردم اسدآباد در مجلس نهم، یکی از عوامل اصلی تعطیلی صنعت کفش در کشور را عملکرد ضعیف دولت ها در عدم حمایت از این صنعت و همچنین واردات بی رویه کفش از چین عنوان کرد. وی یادآورشد: هرچه سیاستگذاران اقتصادی به صنایع به ظاهر کوچک توجه بیشتری داشته باشند،علاوه بر رفع مشکل بیکاری، ارزش افزوده مورد توجهی نیز ایجاد خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید