Performancing Metrics

گزارش کمیته انرژی سنای آمریکا/نفت ایران شرکت‌های آمریکا را به تعطیلی می‌کشاند | اتاق خبر
کد خبر: 116521
تاریخ انتشار: 2 تیر 1394 - 19:37
گزارش کمیته انرژی سنای آمریکا تاکید کرد: علی‌رغم اینکه نفت خام آمریکا جایگزین «تمام عیاری» برای نفت ایران نیست اما اگر ممنوعیت صادرات نفت آمریکا را برندارید، نفت ای...
گزارش کمیته انرژی سنای آمریکا تاکید کرد: علی‌رغم اینکه نفت خام آمریکا جایگزین «تمام عیاری» برای نفت ایران نیست اما اگر ممنوعیت صادرات نفت آمریکا را برندارید، نفت ایران شرکت‌های نفتی آمریکا را به تعطیلی می‌کشاند.
به گزارش اتاق نیوز، بر اساس گزارش تهیه شده برای رئیس کمیته انرژی سنای آمریکا، درصورتی که آمریکا ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت خام خود را برندارد، ایران می‌تواند به زودی در بازارهای جهانی به رقابت بپردازد و این امر اساسا شرکت‌های نفتی آمریکا را به تعطیلی می‌کشاند.

به گزارش رویترز، آمریکا و 3 کشور اروپایی می‌تواند تا اوایل جولای با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور به توافق برسند. اگر این توافق حاصل شود، ایران می‌تواند تا پایان سال 2016 به میزان چشمگیری نفت بیشتر تولید کند و قیمت‌های جهانی نفت را پایین بکشد.

آمریکا در میانه راه 6 ساله شکوفایی نفتی خود قرار دارد اما واشنگتن از زمان تحریم‌ نفتی عرب‌ها در اوایل دهه 1970، از بیم مواجه شدن با کمبود نفت، بخش زیادی از صادرات نفت خود را ممنوع کرده است.

این گزارش می‌افزاید: «ممنوعیت عمومی» صادرات نفت خام آمریکا به مثابه یک رژیم غیررسمی تحریمی علیه تولیدکنندگان آمریکایی است.

در نبود تصویب قانونی برای برداشتن این ممنوعیت یا عدم کاهش محدودیت‌های تجاری از سوی رئیس‌جمهور، بازگشت نفت ایران به بازار، «دسترسی تولیدکنندگان نفت ایران به بازارهای جهانی تضمین می‌شود اما دسترسی تولیدکنندگان آمریکایی از بین می‌رود.»

این گزارش با نام «نفت ایران و ممنوعیت صادرات آمریکا» خاطرنشان می‌کند نفت آمریکا جایگزین «تمام عیاری» برای نفت ایران نیست. «با این حال، محموله‌های آمریکا با گرید خاص تحت شرایط اقتصادی کنونی می‌تواند رقابتی باشد.»

سناتور لیزا مورکوسکی سناتور جمهوری‌خواه، لایحه‌ای برای لغو این ممنوعیت امسال ارائه داد اما مشخص نیست که 60 رای مورد نیاز برای تصویب را بیاورد.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید