Performancing Metrics

بورس از شتاب افتاد | اتاق خبر
کد خبر: 116771
تاریخ انتشار: 3 تیر 1394 - 14:23
اتاق نیوز: در بازار امروز بورس تهران علی‌رغم برتری تقاضا از عرضه، از شتاب حرکتی بورس کاسته شد و شاخص بورس رشد لاک پشتی را تجربه کرد....
اتاق نیوز: در بازار امروز بورس تهران علی‌رغم برتری تقاضا از عرضه، از شتاب حرکتی بورس کاسته شد و شاخص بورس رشد لاک پشتی را تجربه کرد.
شاخص بورس تهران که در چند قدمی وارد شدن به کانال 65 هزار واحدی قرار داشت، روند پرشتاب خود را متوقف کرد و به رشد آرام 18 واحدی رضایت داد.به این ترتیب شاخص بورس تهران که در ابتدای معاملات امروز تا مرز 65 هزار واحد بالا رفت، در نیمه معاملات روند کاهشی به خود گرفت و در کانال 64 هزار و 859 واحد ماندگار شد. نزدیک شدن به تاریخ تعیین شده برای مذاکرات هسته ای و انتظار سهامداران برای مشخص شدن نتیجه این مذاکرات علت نوسانات اخیر بورس است به طوری که سهامداران تا حصول نتیجه نهایی به خرید و فروش گسترده سهم دست نمی زنند. امروز نیز شرکتهای پالایشگاهی در بازار سرمایه صدر نشین شدند و بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند به طوری که پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه اصفهان، بانک کارآفرین، کشتیرانی، چادرملو، پتروشیمی پردیس و پالایشگاه تبریز تاثیر مثبت بر شاخص بورس گذاشتند. در این میان شرکتهای گسترش نفت و گاز پارسیان، تاپیکو، هلدینگ خلیج فارس، بانک ملت، پتروشیمی خارک، پتروشیمی مبین، ایران خودرو و سایپا با افت خود از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کردند. در معاملات امروز شرکتهای بانک کارآفرین، پاکشو و فرآورده‌های نسوز پارس از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و نورد آلومینیوم، گلوکوزان و سیمان قائن بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند. در بازار امروز تقاضای خرید از تقاضای فروش اندکی پیشی گرفت و همین امر سبب رشد ارزش و حجم معاملات شد به گونه‌ای که در معاملات امروز 739 میلیون سهم به ارزش 169 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 283 هزار میلیارد تومان رسید.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید