Performancing Metrics

ساخت اقتصادی‌ترین موتور دیزل جهان ‌ | اتاق خبر
کد خبر: 117003
تاریخ انتشار: 4 تیر 1394 - 15:32
اتاق نیوز - مسؤولان شرکت فنلاندی ساخت تجهیزات سنگین Wärtsilä از کارآمدترین موتور دیزل دریایی چهارزمانه جهان رونمایی کردند....
اتاق نیوز - مسؤولان شرکت فنلاندی ساخت تجهیزات سنگین Wärtsilä از کارآمدترین موتور دیزل دریایی چهارزمانه جهان رونمایی کردند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، موتور عظیم دیزلی Wärtsilä 31 دارای شیار سیلندر 31 سانتی‌متر بوده و هر پیستون 43 سانتی‌متر است. همچنین بزرگترین اندازه این موتور یعنی نسخه 16 سیلندری آن می‌تواند تا 13 هزار و 142 اسب بخار تولید کند. از این موتور می‌توان برای تامین انرژی حرکتی قایق‌های متوسط یا کشتی‌ها و تانکرهای دریایی کوچک و متوسط استفاده کرد. موتور Wärtsilä 31 در سه نسخه دیزلی، شمع‌دار و دوگانه سوز عرضه شده و نسخه دیزلی آن از سیستم‌های تزریق پیشرفته سوخت و هوا و همچنین زمانبندی متغیر سوپاپ برای ارائه بازدهی رکوردشکن 122.9 گرم سوخت به ازای هر ساعت اسب بخار برخوردار است. در مقایسه، موتور غول‌پیکر قدیمی این شرکت موسوم به RTA96-C که 10 سال پیش به عنوان کارآمدترین موتور جهان رکورد زده بود، از 126 گرم سوخت به ازای هر اسب بخار استفاده می‌کند، به این معنی که Wärtsilä 31حدود 2.6 درصد کارآمدتر است. اگر این موتور دیزلی به مدت 24 ساعت در حداکثر توان کار کند، تنها حدود 38 تن سوخت مصرف می‌کند که این رقم نسبت به موتورهای مشابه کاهش قابل توجهی داشته است. برخی از اصلاحات انجام شده بر روی این موتور شامل مواردی همچون طراحی مجدد سیستم پایش سوخت، طراحی جدید سیستم منیفولد ورودی و خروجی موتور و مجهز کردن به سیستم باز و بسته شدن متغیر سوپاپ‌ها هستند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید