Performancing Metrics

تشنج؛ این بار در مراسم افطار رئیس‌جمهور | اتاق خبر
کد خبر: 117060
تاریخ انتشار: 5 تیر 1394 - 11:28
اتاق نیوز - حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران، فرزند مداح معروف و از روحانیون اصلاح‌طلب روایتی از آنچه تشنج در جلسه افطاری رئیس جمهور با علما خوانده، منتشر کرده است....
اتاق نیوز - حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران، فرزند مداح معروف و از روحانیون اصلاح‌طلب روایتی از آنچه تشنج در جلسه افطاری رئیس جمهور با علما خوانده، منتشر کرده است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از سایت پارسینه متن این نوشتار به این شرح است: امشب (پنج‌شنبه) در ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با جمعی از روحانیون و ائمه جمعه در ساختمان اجلاس سران شرکت کردم. آقایان مدعو از روحانیون برجسته تهران، قم و سمنان بودند. پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور تنی چند از فضلا و روحانیون همچون حجج اسلام سید مهدی طباطبایی، جوادی آملی، ادیب و مبلغی به ایراد سخن پرداختند. حجت‌الاسلام و المسلمین ادیب استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بنده از رئیس جمهوری محترم به عنوان مجری قانون اساسی می‌خواهم که در کنار حراست از دستاوردهای علمی و فناورانه نظام، تعریفی دوباره از راهکارهای چگونگی دفاع از حقوق مردم بر اساس اصول قانون اساسی ارائه دهد؛ چرا که شاهد هستیم که متأسفانه بر اساس تعاریف و استنباط‌ های غلط، گاهی حقوق مردم ضایع می‌شود که نمونه آن تعطیلی کنسرت‌های قانونی و مجوزدار است که این را نادیده‌گرفتن حقوق مردم و خلاف قانون اساسی می‌دانم. در خلال سخنان حجت‌الاسلام ادیب تعداد قابل توجهی از علما با گفتن احسنت سخنان او را تایید کردند و از طرفی حدود هفت هشت نفر از ائمه جمعه فریاد برآوردند و با شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر ضد ولایت فقیه، جلسه برای لحظاتی به تشنج کشیده شد. یکی از امامان جمعه که در ردیف مقابل من نشسته بود بلند شد و اعلام کرد ائمه جمعه جلسه را به نشانه اعتراض ترک کنند اما کسی جلسه را ترک نکرد و همه جمع معترضین نشستند و جلسه آرام گرفت. آنچه بیش از هرچیز باعث آرامش مجلس شد سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی بود که به شعاردهندگان تذکر داد « بجای غرش کردن و شعار دادن به فکر آبروی اسلام باشید و به داد اسلام برسید .» آهنگران در پایان نوشته است که ظاهرا همچون ضیافت افطار فعالان سیاسی ، افطار روحانیون هم متاثر از موضوعاتی چون ممنوع‌التصویری بوده و این بحث و مناقشه را پایانی نیست.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید