Performancing Metrics

بازدهی 2 درصدی سهامداران بورس در خرداد | اتاق خبر
کد خبر: 117073
تاریخ انتشار: 5 تیر 1394 - 11:42
اتاق نیوز - بورس تهران بعد از دو ماه روند نزولی از ابتدای سال تاکنون، در خرداد ماه روند رو به رشد خود را آغاز کرد و بازدهی 2 درصدی را نصیب سهامداران خود کرد....
اتاق نیوز - بورس تهران بعد از دو ماه روند نزولی از ابتدای سال تاکنون، در خرداد ماه روند رو به رشد خود را آغاز کرد و بازدهی 2 درصدی را نصیب سهامداران خود کرد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، بورس تهران بعد از دو ماه روند نزولی، در آخرین هفته خرداد ماه روند صعودی خود را آغاز کرد و با رشد 108 واحدی شاخص و رسیدن به کانال 63 هزار و 810 واحدی، بازدهی سهامداران خود را از منفی به 2 درصد رساند. با رشد بازار سرمایه که در نتیجه انتشار اخبار مثبت سیاسی و نیز توقف و سپس بازگشایی نمادهای پالایشگاهی رخ داد، شاخص بورس تهران از ابتدای سال تاکنون رشد هزار و 279 واحدی را تجربه کرد و در صدد جبران اندک زیان سهامداران خود برآمده است. این در حالی است که در خرداد ماه علی رغم رشد نسبی قیمت‌ها و بهبود تقاضا، ارزش و حجم معاملات نسبت به اردیبهشت ماه کاهش پیدا کرد به طوری که طی 21 روز معاملاتی خرداد 9 هزار و 297 میلیون سهم به ارزش 18 هزار و 275 میلیارد تومان داد و ستد شد.همچنین در این ماه تعداد دفعات معاملات 24 درصد افت کرد و به 782 هزار دفعه رسید همچنین از تعداد خریداران به دلیل انتظار آنها برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای 39 درصد کاسته شد و تعداد آنها به 191 هزار نفر رسید. در خرداد ماه علی رغم روند محتاطانه بورس تهران، معاملات اوراق مشارکت رشد کرد و ارزش و حجم معاملات این اوراق با رشد مواجه شد به طوری که در این ماه 5 میلیون برگه داد و ستد شد که نسبت به ماه گذشته با رشد هزار درصدی رو به رو شد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید