Performancing Metrics

گرانی سوخت عامل گرانی میوه/ در میدان مرکزی واحدی برای قیمت‌گذاری نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 117392
تاریخ انتشار: 6 تیر 1394 - 20:34
اتاق نیوز - سخنگوی اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار گفت: راهکار ارزان شدن قیمت میوه فقط در دست میدان مرکزی نیست و این موضوع را باید از دولت سؤال کرد ک
اتاق نیوز - سخنگوی اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار گفت: راهکار ارزان شدن قیمت میوه فقط در دست میدان مرکزی نیست و این موضوع را باید از دولت سؤال کرد که چرا اجازه واردات نمی‌دهد.

بیژن حاج رضایی سخنگوی اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران گفت: در میدان مرکزی قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و وظیفه ما دریافت میوه از کشاورز و فروختن آن به قیمت مناسب است.

وی با بیان اینکه گران بودن قیمت نوبرانه همیشگی بوده و مربوط به امسال نیست، افزود: در ماه‌های گذشته شاهد حمله یکپارچه تعزیرات به میدان بوده‌ایم که در این حملات به دنبال شاکی و متشاکی نبود، بلکه به دنبال این بود که جرایمی را به ما تحمیل کند.

سخنگوی اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران با بیان اینکه سازمان تعزیرات خط کشی‌هایی را برای غرفه‌های میدان تعیین کرده‌‌اند، اظهار داشت: در میدان مرکزی واحدی برای قیمت‌گذاری نداریم و قیمت را خریدار براساس تمایل فروشنده باغدار و نماینده یعنی حجره‌دار میدان تعیین می‌شود.

حاج رضایی تصریح کرد: مشکل ما با سازمان میادین و میوه تره‌بار شهرداری است که به عنوان مالک محل فعلی میدان است و درست عملیات سازمان میادین مغایر با قرداد انتقال میدان به محل فعلی است.

وی افزود: اگر در میدان حرکت مورد دار و مسئله‌دار پیش آید، اتحادیه صنف باید جوابگو باشد.

سخنگوی اتحادیه صنف بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران بیان داشت: به دلیل فشردگی اماکن در گذشته از فضای کنار غرفه‌ها برای نگهداری بار استفاده می‌شد، در حالی که هم‌اکنون تغزیرات اجازه استفاده از این فضا را به ما نمی‌دهد، بنابراین باری که در گذشته برای شکستن قیمت بازار می‌آمد غرفه‌داران آن بار را در آن محل‌ها می‌گذاشتند، اما الان غرفه‌دار از پذیرش آن بارها امتناع می‌کند، چون محل نگهداری آن را ندارد.

حاج رضایی با بیان اینکه یکی از علل گرانی میوه خط‌کشی و تعیین حدود غرفه‌ها در میدان است، اظهار داشت: بار فروشان نمی‌توانند بار اضافی را برای فروش نگهداری کنند زیرا اگر از فضای غرفه که برای آنها تعیین شده باری را نگهداری کنند توسط تعزیرات جریمه می‌شود.

سخنگوی اتحادیه صنف بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره‌تهران تصریح کرد: از ارکان اساسی در افزایش قیمت میوه و تره‌بار افزایش قیمت سوخت، افزایش قیمت کالا و لوازم جانبی است که خودروها احتیاج دارند.

وی با اشاره به میدان اقماری میوه و تره‌بار گفت: شنیده شده در بعضی مناطق دیگر تهران میادین مرکزی میوه و تره‌بار دیگری هم به غیر از میدان مرکزی موجود توسط شهرداری در حال احداث است و این موضوع مغایر قانون نظام صنفی است، زیرا میدان مرکزی فقط یکی است و جواز آن هم توسط یک سازمان صادر می‌شود.

حاج رضایی بیان داشت: برخی قوانین جدید در میدان نقش ترمز را برای ما دارند، به عنوان مثال در میدان گروه مبارزه با سد معبر تشکیل شده در حالی که واقعا دلیل این موضوع مشخص نیست و نیازی به وجود این گروه در میدان نیست.

سخنگوی اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران گفت: این کارها پیامد دارد و پیامد این تصمیمات نابجا آن است که به جای ورود بار به میدان مرکزی بار به بارخانه میدان شهرداری می‌رود و در آنجا با قیمت دلخواه به فروش می‌رود.

وی با بیان اینکه گرا‌ن‌فروشی در میدان بی‌معناست، اظهار داشت: گران فروشی به اماکنی مربوط می‌شود که اقدام به توزیع فرآورده‌های باغی می‌کنند.

حاج رضایی با اشاره به اینکه به صنف صدور فاکتور تکلیف شده است، تصریح کرد: به مدت 6 ماه است که تمام محصولاتی که در میدان به فروش می‌رسد، در ازای آن به خریدار فاکتور رسمی می‌دهد و اگر کسی فاکتور را که از ما می‌گیرد، ارائه نمی‌دهد این مسئله به ما مرتبط نمی‌شود.

سخنگوی اتحادیه صنف بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران گفت: ما آماده هستیم که فاکتورها را به صورت مسلسل‌ور به مراجع تعیین شده بفرستیم و بگوییم در گران‌فروشی میوه صنف بار فروش هیچ کاره است.

وی با بیان اینکه دست‌هایی در گرانی میوه دخیل هستند، گفت: من این دست‌ را نمی‌شناسم و اگر می‌شناختم آن را قطع می‌کردم.

حاج‌ رضایی بیان داشت: تعزیرات راه را اشتباه می‌آید چرا که میدان مرکزی تغذیه کننده کل سیستم میوه و تره‌بار تهران و ما راه غلط را نمی‌رویم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه باید کرد که مردم میوه را به قیمت ارزان بخرند، افزود: راهکار ارزان شدن قیمت میوه فقط در دست میدان مرکزی نیست و این موضوع را باید از دولت سؤال کرد که چرا اجازه واردات نمی‌دهد.

سخنگوی اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران تصریح کرد: میدان مرکزی میوه و تره‌بار در جای جای این میدان آماده همه گونه همکاری با مردم کشور هستند، اما مشروط بر اینکه از ما راهکار خواسته شود.

وی افزود: وزارت جهاد با وزرات صنعت و معدن و تجارت و نماینده شهرداری جلسه تشکیل می‌دهند، در حالی که نمی‌دانند در داخل میدان چه می‌گذرد.

حاج رضایی بیان داشت: باید تمام هم و غم ما در چارچوب حضانت از این میدان بزرگی باشد که شهرداری به صورت غیر میدان ساخته است که شبیه هیچ کدام از میادین معتبر میوه و تره‌بار دنیا نیست و میدانی غیر کارشناسی است.

وی افزود: ما در گذشته پیشنهاد دادیم میدان قبلی به عنوان داده ما به شهرداری باشد و فقط مجوز بدهند که خودمان میدان بسازیم، در حالی که آنها هیچ جوابی به ما ندادند و به ما تاکید کردند که باید به این میدان منتقل شویم.

سخنگوی اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران تصریح کرد: به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی در میان حدود 15 درصد از محصولات میدان از بین می‌رود، در حالی که شهرداری اجازه ورود صنایع تبدیلی در میدان را به ما نمی‌دهد.

حاج رضایی بیان داشت: با هر مقامی در هر وزارتخانه ذیربط برای ارزانی میوه آماده برگزاری نشست و می‌گوییم اگر تمایل به ارزانی میوه دارند با ما مشورت کنند تا ما بتوانیم راهکارهایمان را ارائه دهیم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید