Performancing Metrics

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران در گفت و گو با اتاق نیوز خبر داد: دخالت دست های پنهان در تأسیس بانک اصناف | اتاق خبر
کد خبر: 117480
تاریخ انتشار: 7 تیر 1394 - 11:43
اتاق نیوز - عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: تا زمانیکه مسائلی همچون ایجاد اعتمادسازی میان اصناف و مجموعه دولت، گذر از دوره رکود و  کنار زدن دست های پنهان محقق نش...
اتاق نیوز - عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: تا زمانیکه مسائلی همچون ایجاد اعتمادسازی میان اصناف و مجموعه دولت، گذر از دوره رکود و  کنار زدن دست های پنهان محقق نشود، تأسیس بانک در حد شعار خواهد بود.
محمد علی صدیقی در گفت و گو با اتاق نیوز افزود: با توجه به حجم سرمایه در گردش بازاریان، تاسیس بانک اصناف طرحی منطقی خواهد بود اما به دلایلی  امکان ایجاد چنین طرح اصولی؛ عملیاتی نخواهد شد و از زمانیکه موضوع بانک اصناف مطرح شد، برخی دستگاه ها جلوی اجرای این طرح را گرفتند. وی بابیان اینکه اگر هر واحد صنفی در کشور 1 میلیون تومان از سرمایه خود را وارد این بانک کند؛ خود اصناف می تواند متولی ارائه تسهیلات به فعالان صنفی شود، اظهار کرد: در حال حاضر  اصناف یک دوره رکود اقتصادی را پشت سر می گذارند و عواملی دیگری هم مانع از تحقق چنین برنامه ای شده است. اصناف با مشکلات عدیده ای همچون صندوق POS  و مالیات مواجه هستند. با این شرایط باید راه کارهای دیگری همچون فروش آزاد سهام و یا تاسیس شرکت سرمایه گذاری ملی را به کار گرفت. به طور حتم اگر چنین برنامه هایی در دستور کار اتاق قرار بگیرد،تحول بزرگی در حوزه اصناف به وجود خواهد آمد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این موضوع صحت دارد که برخی اعضای هیأت رییسه اتاق مخالف تأسیس این بانک هستند؟ اعلام کرد: هر شش عضو هیأت رییسه موافق این طرح هستند اما دولتی ها تنها شعار تاسیس این بانک را می دهند و مخالف این طرح هستند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید