Performancing Metrics

لزوم همگرایی کشورهای منطقه برای مقابله با داعش | اتاق خبر
کد خبر: 117518
تاریخ انتشار: 7 تیر 1394 - 11:49
اتاق نیوز - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم همگرایی کشورهای منطقه برای مقابله با داعش و اقدامات تروریستی این گروهک تأکید کرد....
اتاق نیوز - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم همگرایی کشورهای منطقه برای مقابله با داعش و اقدامات تروریستی این گروهک تأکید کرد.
محمداسماعیل کوثری با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در کویت، تونس و فرانسه، اظهار کرد: گروهک داعش توسط آمریکا، اسرائیل،‌ عربستان و ترکیه ساخته شد و حالا هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست و هر جا دستوری به آنها برسد دست به اقدامات تروریستی و ناامن‌سازی می‌زنند. وی افزود: اگر کشورهای منطقه همگی علیه داعش متحد نشوند اقدامات این گروهک و ایجاد ناامنی از طرف آن ادامه خواهد یافت. چرا که با سیاست آمریکا و اسرائیل، پول‌هایی که عربستان می‌دهد و آموزش‌هایی که ترکیه می‌دهد اگر مقابله‌ با این گروهک انجام نشود اقدامات آنها گسترده‌تر خواهد شد. نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر این‌که داعش محدودیتی برای اقدامات تروریستی خود قائل نیست، یادآور شد: با توجه به این‌که عربستان و آمریکا برای فعال نگه داشتن این گروهک هزینه می‌کنند باید نوعی همگرایی در کشورهای منطقه برای مقابله با داعش به وجود بیاید. زیرا در غیر این صورت کشورهای منطقه خودشان هم دچار آسیب می‌شوند. کوثری با بیان این‌که مقابله با داعش نباید محدود به سوریه،‌ عراق و ایران شود، تصریح کرد: توان این گروهک تروریستی آنچنان زیاد نیست. مهم این است که به پیشگیری و جلوگیری از اقدامات آنها توجه شود.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید