Performancing Metrics

مارین لوپن خواستار نظارت بر مساجد فرانسه شد | اتاق خبر
کد خبر: 117609
تاریخ انتشار: 7 تیر 1394 - 14:58
رهبر حزب ملی‌گرای جبهه ناسیونال فرانسه در پی حمله روز جمعه در جنوب این کشور از دولت خواست تا شهروندان خارجی مظنون به افراط‌گرایی را اخراج کرده و بر تجمعات و عبادت‌
رهبر حزب ملی‌گرای جبهه ناسیونال فرانسه در پی حمله روز جمعه در جنوب این کشور از دولت خواست تا شهروندان خارجی مظنون به افراط‌گرایی را اخراج کرده و بر تجمعات و عبادت‌کنندگان مساجد سراسر کشور نظارت داشته باشند.
به گزارش اتاق نیوز به نوشته مجله نیوزویک، حمله روز جمعه در نزدیکی شهر گرونوبل در جنوب فرانسه باعث نگرانی‌هایی در این کشور شده و طی آن مارین لوپن، رهبر حزب ملی‌گرای جبهه ناسیونال فرانسه با صدور بیانیه‌ای دولت را به خاطر عدم انجام کارهای مناسب در چند سال گذشته جهت مقابله با افراط‌گرایان به باد انتقاد گرفت. وی با اشاره به حملات افراط‌گراها در ژانویه در پایتخت از جمله حمله به مجله فرانسوی شارلی ابدو نوشت: راهپیمایی‌ها، شعارها و لفاظی‌ها باید در نهایت به کار و عمل ختم شود. خارجی‌های مظنون به افراط‌گرایی را باید سریعاً از کشور اخراج کرد. اتباع دو ملیتی مظنون هم بعد از پس گرفتن ملیت فرانسویشان باید اخراج شوند. یکی از مظنونان حمله روز جمعه فرانسه که سرویس اطلاعات داخلی و وزیر کشور فرانسه هویت وی را تایید کرده‌اند، یاسین ساحلی نام دارد. لوپن همچنین گفت که باید تجمع در مساجد تحت نظر قرار گیرد و ساخت مسجد با تامین پول از خارج باید به حالت تعلیق دربیاید. مجله فرانسوی «پاریس مچ» اظهارات مارین لوپن را فرصت‌طلبانه خواند و او را به خاطر اخراج اتباع خارجی غیر مظنون و هدف قراردادن مستقیم اسلام به عنوان ریشه افراط‌گرایی مورد انتقاد قرار داده است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید