Performancing Metrics

ساماندهي و آموزش سه ميليون فعال صنفی در یک دوره سه ساله | اتاق خبر
کد خبر: 117988
تاریخ انتشار: 8 تیر 1394 - 15:20
اتاق نیوز - عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران از ساماندهی و آموزش سه میلیون صنف تولیدی توزیعی و خدماتی در یک دوره سه ساله خبر داد....
اتاق نیوز - عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران از ساماندهی و آموزش سه میلیون صنف تولیدی توزیعی و خدماتی در یک دوره سه ساله خبر داد.
محمد علی صدیقی گفت: بر این اساس صاحبان صنوف جدید قبل از دریافت پروانه در زمینه قانون نظام صنفی، مکاسب، بازار یابی و فروش و برخورد صحیح آموزش می بینند. وی افزود: صنوف دارای پروانه کسب آموزش ندیده هم در زمان تمدید پروانه باید آموزش ببینند و این آموزش برای همه الزامی است. صدیقی گفت: ‌تا کنون ۶۰۰ هزار نفر از اعضای اصناف مختلف کشور این آموزش ها را فرا گرفته اند. صدیقی افزود: هم اکنون از مجموع ۳ میلیون واحد صنفی موجود در کشور ۴۵ درصد توزیعی ، ۳۳ درصد خدماتی و ۲۲ درصد تولیدی هستند که در بیش از ۱۸۰۰ رشته فعالیت می کند. عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به سهم ۱۷٫۸ درصدی اصناف در تولید ناخالص داخلی گفت: فقط در صنعت کیف و کفش بیش از دو میلیون نفر فعال هستند. وی افزود: اصناف تولیدی در صادرات فرش، کیف و کفش و خشکبار در رتبه های نخست صادرات قرار داشته اند. صدیقی گفت: بیشترین صادرات هم به کشورهای حوزه خلیج فارس ، آسیای میانه و بخشی از اروپا بوده است. وی افزود: اصناف در زمینه تولید و عرضه و صادرات خرمای با کیفیت رتبه نخست دنیا را دارند و هم اکنون خرمای ایران به افغانستان ، پاکستان، و کشورهای آسیای میانه البته از طریق واسطه صادر می شود. وی به ظرفیت بالای اشتغال اصناف مختلف در کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۸ تا ۱۰ میلیون شغل از طریق اصناف به طور مستقیم ایجاد شده است و ظرفیت ایجاد تا دو برابر هم وجود دارد. صدیقی رکود در برخی واحد های صنفی را یادآور شد و گفت: صنایع ، کیف و کفش، مبل ، پوشاک و چرم به کما رفته و هم اکنون با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کند. وی تاکید کرد: اگر از این صنایع حمایت نشود تا سالهای آینده دیگر آنها را نخواهیم داشت. صدیقی افزود: نیاز به حمایت از واحد های کوچک صنفی داریم و به همین منظور خرداد ماه تفاهم نامه ای با سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی امضا شد تا تسهیلات ویژه ای به اینگونه صنوف اختصاص یابد. وی خواستار حمایت دولت هم شد و گفت: نیاز است در بحث دریافت مالیات از اصناف عدالت مالیاتی رعایت شود. عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: بعد از برداشته شدن تحریم ها و حصارهای اقتصادی ،‌تعرفه های گمرکی نیز بر داشته می شود و شاهد حضور برندهای خارجی در کشور خواهیم بود و باید وارد عرصه رقابت شویم. وی درباره بازرسی و نظارت بر اصناف گفت: ما اعتقاد به برخورد نداریم اما اگر تخلف مشاهده شد با تذکر و سپس ابزار قانونی درهمکاری با اتحادیه ها و تعزیرات برخورد صورت می گیرد؛ و در خصوص نظارت بر قیمتها هم ما گشت های مشترک داریم. وی اصناف ایران را در مقایسه با اصناف کشورهای دیگر مثل عربستان منصف، با اخلاق و خوش برخوردتر دانست .
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید