Performancing Metrics

وزیر اقتصاد:تاسیس بانک زیر ساخت آسیا موجب کاهش فقر و صلح در منطقه می شود | اتاق خبر
کد خبر: 118069
تاریخ انتشار: 8 تیر 1394 - 21:32
اتاق نیوز - وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تاسیس بانک توسعه زیر ساخت آسیا را موجب کاهش فقر و ایجاد صلح و ثبات در منطقه خواند....
اتاق نیوز - وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تاسیس بانک توسعه زیر ساخت آسیا را موجب کاهش فقر و ایجاد صلح و ثبات در منطقه خواند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب نیا که در حاشیه  مراسم امضای اساسنامه بانک توسعه زیر ساخت آسیا (AIIB ) سخن می گفت ،اظهار داشت : اهمیت تاسیس این بانک به واسطه  ایفای  نقش  مهم کشورهای آسیایی در اقتصاد جهانی و تاثیراتی بانک در توسعه زیرساخت این کشورها  با هدف پیوند اقتصاد کشورهای منطقه با جهان به خوبی مشهود است.

وی در ادامه افزود : توسعه زیرساخت‌های کشورهای عضو مهمترین نکته برای دستیابی به یکپارچگی اقتصادی کشورهای آسیایی تلقی می‌شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان  در ادامه اظهار امیدواری کرد: فعالیت‌های آتی بانک در عرصه تامین مالی پروژ ه های زیرساختی در منطقه آسیا، کمبود منابع مالی در این زمینه ها را کاهش داده و باعث تکمیل فعالیت‌های جاری شود. طیب نیا  تصریح کرد: باعث خوشحالی است که علاوه بر کشورهای آسیا که شاهد حضور کشورهای غیر آسیایی و به ویژه  اروپایی در تاسیس بانک هستیم این امر نشانگر عزم  جدی کشورهای  سایر مناطق جهان به منظور نیل به توسعه پایدار اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم است. «لو جی وی» وزیر امور اقتصاد و دارایی چین نیز که با سخنان خود این نشست را افتتاح کرد، به همه حاضران خوش آمد گفت و ابراز امیدواری کرد که بانک توسعه زیرساخت آسیا بتواند در پیشرفت و توسعه قاره کهن نقش ارزشمند خود را ایفا کند. وی در عین حال خاطر نشان کرد : توسعه چین بدون توسعه آسیا و چین امکان پذیر نخواهد بود. "لوجی وی " اظهار داشت: ما حضور نمایندگان اقتصادی 57 کشور از پنج قاره جهان در پکن برای همفکری و نهایی کردن اساسنامه بانک توسعه زیر ساخت آسیا را به فال نیک می گیریم و معتقدیم توسعه واقعی از رهگذر چنین همکاریهایی به دست می آید. وزیر امور اقتصاد و دارایی  چین با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار تشکل های اقتصادی جمعی، از جمله بانک توسعه زیر ساخت آسیا در روند توسعه اقتصادی جهان، همکاری و تعامل سازنده کشورهای عضو را ضامن بقای این مجموعه اقتصادی توصیف کرد. به گزارش خبرنگار ما، سرمایه اولیه این بانک 100 میلیون دلار می باشد و کشورهای آسیایی و اقیانوسیه می توانند 75 درصد کل سرمایه را در آن مشارکت داشته باشند. چین ،هند و روسیه به عنوان سه سهامدار بزرگ این بانک می باشند. براساس این گزارش، روز گذشته نیز نشست مقدماتی با حضور معاونان وزرای اقتصاد کشورهای شرکت کننده برگزار شد و طرفین به تبادل نظر و ارائه دیدگاههای کشورهای خود پرداختند.

محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست حضور داشت.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید